خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

بازگشایی پاکت‌های مناقصه ۲۴۰ دستگاه اتوبوس در ۹ خرداد/ کسب و کار بخش خصوصی اتوبوسرانی مختل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۶۸

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی و بازگشت تدریجی مردم به استفاده از حمل ونقل عمومی مشکل بخش خصوصی حل شود، چرا که منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند و زندگی و کسب وکار آن‌ها مختل شده است.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به طولانی شدن انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس و گلایه آن‌ها از این مساله گفت: به دلیل شرایط کرونا حدود ۶۷ درصد از آمار مسافران کاهش یافته است. درنتیجه برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست که به اندازه شرایط قبل از کرونا اتوبوس در خطوط قرار دهد، چرا که درآمدی که اکنون دارند هزینه‌های پشتیبانی ونگهداری اتوبوس و حقوق رانندگان را تامین نمی‌کند. 

او ادامه داد: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی و بازگشت تدریجی مردم به استفاده از حمل ونقل عمومی مشکل بخش خصوصی حل شود چرا که برای این قشر نیز دردسر خیلی بزرگ است و منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند و زندگی و کسب وکار آن‌ها مختل شده است. 

ترفع در پاسخ به این سوال که تکلیف شهروندان در ایستگاه‌ها چه می‌شود؟ گفت: حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است و اینگونه نیست که قیمت تمام شده برای یک مسافر بر فرض ۱۵ هزار تومان حساب شود و شورای شهر و فرمانداری متوسط نرخ کرایه را روی عدد ۲ هزار تومان نگه دارند و توقع داشته باشند این اختلاف قیمت به بخش خصوصی تحمیل شود. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: حاکمیت یعنی دولت و شهرداری با هم و اگر سوبسید به اندازه کافی تخصیص داده شود قطعا می‌توان اتوبوس‌های متوقف بخش خصوصی را به چرخه خدمت بازگرداند. شهرداری تهران در حد بضاعت خود ماهانه به بخش خصوصی به صورت پیمایش مبنا و براساس تعداد مسافرانی که جابجا می‌کنند یارانه پرداخت می‌کند، اما به دلیل کم بودن تعداد مسافر‌ها مبلغ خیلی زیادی عاید رانندگان نمی‌شود.

ترفع افزود: در نتیجه دولت نیز باید کمک کند و این وظیفه‌ای حاکمیتی است و باید یارانه اتوبوس‌ها به آن‌ها اختصاص داده شود. 

او در واکنش به اینکه از ابتدای شیوع کرونا بارها از کمک دولت حرف زده شده و کمک خاصی هم نشده است که نشان می‌دهد چرخه معیوبی در حال رخ دادن است و مدام از دولت حرف زدن در حالی که پای کار هم نمی‌آید درست نیست. شهرداری راه دیگری برای تامین بودجه جهت نوسازی حمل و نقل عمومی در پیش نگرفته است؟ گفت: شهرداری تهران علاوه بر یارانه‌هایی که به بخش خصوصی می‌دهد در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه ناوگان جدید نیز اضافه کرد و در برنامه امسال نیز اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید در دستور قرار دارد. 

ترفع افزود: امیدواریم با اضافه شدن ناوگان جدید زمان انتظار مسافران برای بخشی از مسافران که در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند کاهش یابد. 

او درباره تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: ۵۰ دستگاه از آن اتوبوس برقی است که برای اولین بار در کشور از آن بهره برداری می‌شود، باقی اتوبوس‌هایی است که از منابع تولید کننده و کارخانه‌های داخلی به صورت اتوبوس و میدل باس خریداری خواهد شد. مناقصه ۲۴۰ دستگاه اتوبوس برگزار شده است و ۹ خرداد ماه پاکت‌های آن بازگشایی خواهد شد. 

ترفع درباره پرداخت مستمری بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی توضیح داد: ۸۳۰ نفر در پایان سال ۹۹ بازنشست شدند که تعداد بسیار قابل توجهی است و هزینه سنگینی برای شرکت واحد داشت چرا که پرسنل ما با ۲۰ سال خدمت بازنشست می‌شوند و برای جبران ده سال خدمت، ۴ درصد بیشتر باید حق بیمه پرداخت شود تا حقوق بازنشستگی آن‌ها پرداخت شود. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: این ۴ درصد در اسفندماه پرداخت شد و هیچ یک از این دوستان مشکل دریافت بازنشستگی نخواهند داشت. از طرف دیگر ۳۰ درصد مزایای پایان خدمت نیز در روزهای گذشته واریز شد و امیدواریم باقی مزایا نیز طی روزهای آینده به حساب بازنشستگان شرکت واحد واریز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز