خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته بهداشت ستاد انتخابات تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

واکسیناسیون احتمالی افرادی که پای صندوق‌های رای مستقر هستند/ رأی‌گیری الکترونیکی در انتخابات ریاست‌جمهوری تعریف نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۰۱

رئیس کمیته بهداشت ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به واکسیناسیون احتمالی افرادی که پای صندوق‌های رای مستقر هستند، گفت: این اقدام در برنامه‌های وزارت کشور است تا حتما انجام شود و این موضوع تا ظرف دو الی سه روز آینده مشخص خواهد شد.

«جلیل کوهپایه‌زاده» رئیس کمیته بهداشت ستاد انتخابات استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین اقدامات برای پروتکل‌های بهداشتی انتخابات، بیان کرد: یک پروتکل بهداشتی در دست تدوین است که فعلا در طرح اولیه است، اما طرح نهایی آن طی دو الی سه روز آینده یا نهایت آخر هفته تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: این تدوین به تصویب کمیته استانی بهداشت استانداری در انتخابات می‌رسد که آن زمان می‌توان در مورد جزئیاتش بیشتر صحبت کرد، اما ظرف ۲ الی ۳ روز آینده مشخص خواهد شد.

کوهپایه زاده در مورد اظهاراتی مبنی بر الکترونیکی بودن انتخابات، افزود: اینطور نیست و هیچ شکل مجازی تعریف نشده است، حتی انتخابات کوچک‌تر مثل نظام پزشکی که محدودتر است، هم به شکل مجازی برگزار نخواهد شد و آنچه تا الان در جریان آن هستیم، مبنی بر حضوری بودن انتخابات است.

وی با اشاره به بخشی از پروتکل‌های  مربوط به افرادی که در پای صندوق‌های رای مستقر هستند، گفت: در این رابطه پیش‌بینی شده بود، افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند، به کار گرفته شوند، همچنین درخواست شده بود که اگر امکانش باشد برای افرادی که در شعب رای هستند، واکسیناسیون در نظر گرفته شود که هنوز برنامه‌ی مشخصی برای آن اعلام نشده است.

رئیس کمیته بهداشت ستاد انتخابات استان تهران افزود: در برنامه‌های وزارت کشور بود تا این کار را حتما انجام دهند که ظرف دو الی سه روز آینده مشخص خواهد شد.

وی در مورد وضعیت شیوع کرونا در شهر تهران گفت: الان نزدیک به ۷ هزار تخت بیمارستانی درگیر کرونا است و ورودی و خروجی‌های بیماران نسبتا متعادل است.

کوهپایه‌زاده افزود: ورودی بیماران با یک شیب خیلی کم، نسبت به مراجعه‌های هفته‌های گذشته رو به کاهش است، اما با توجه به شکننده بودن اوضاع کماکان باید خیلی مراقب باشیم، در واقع به شکل واضح افت مراجعان و بستری دیده نمی‌شود، اما نسبت به هفته‌های قبل کاهش داریم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز