خبرگزاری کار ایران

روند نزولی بیماری در ۲۶ استان/ آزمون‌ها و امتحانات مدارس حضوری خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۹۰

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در روزهای منتهی به عید فطر از سه شنبه یعنی ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲ بعد از ظهر تا شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۲ ظهر منع تردد در همه شهرها با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا، با اشاره به وضعیت بحرانی در کشورهای هندوستان، برزیل و آمریکا بیان کرد: خوشبختانه در ایران خبر خوب این است که  به پیک یا قله بیماری رسیدیم و در حال عبور از آن هستیم و روند کلی کشور روند نزولی است که این یک خبر خوبی است.

وی ادامه داد: این نزولی شدن ناشی از تلاش و دقت مردم در رعایت پروتکل‌ها است و امیدوارم این تلاش بیشتر شود تا با سرعت بیشتری از میزان بیماری کشور کاسته شود.

رئیسی افزود: امیدواریم بیمارستان‌ها تخت‌های خالی بیشتری پیدا کند و با وجودی که اکنون روند نزولی است اما هنوز میزان بیماران بستری در بیمارستان‌ها زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون ۴۶ شهر قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد داریم و روند رو به کاهش است. در ۲۶ استان روند کاملا نزولی است و در ۵ استان گرچه نزدیک به قله‌ هستیم اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته است که امیدواریم در هفته‌ی آینده این روند به سرعت کاهشی شود و شهرهای قرمز کم تر شود.

رئیسی افزود: توجه کنید که برخی از استان‌ها مانند خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر هستند و امیدواریم این استان‌ها هم از چنین وضعیتی خارج شوند.

رئیسی گفت: در ارتباط با تردد بین استانی در روزهای منتهی به عید فطر از سه شنبه یعنی ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲ بعد از ظهر تا شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۲ ظهر منع تردد در همه شهرها با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی داریم و جریمه‌ تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان  و شهرهای زرد نیز که قبلا جریمه نداشت اما مصوب شد ۵۰۰ هزار تومان برای جریمه در نظر گرفته شود. 

وی افزود: بنابراین تردد ممنوع است و اگر تخلفی صورت گیرد جریمه شامل حال راننده متخلف می‌شود، یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای کنترل ویروس‌های جهش یافته که در کشور مشاهده شده مانند جهش هندی و آفریقایی، منع تردد است. در مورد فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه ۱ و در شهرهای نارنجی مشاعل گروه ۱ و ۲ اجازه فعالیت داشتند که تصمیم گرفته شد مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی و قرمز به مدت ۲ هفته فعال باشند، اما اگر صنفی دچار تخلف شود جریمه شدیدتر شده است؛ به این صورت که تخلف صنف در شهر قرمز موجب می‌شود به مدت ۳ هفته پلمب شود و این مدت برای شهرهای نارنجی ۲ هفته است‌.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به واکسیناسیون سالمندان، ادامه داد: از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir را باز می‌کنیم، افراد بالای ۸۰ سال که تا امروز واکسن نزدند، می‌توانند وارد سامانه شده و شماره تلفن خود یا همراهشان و کد ملی خود را ثبت کنند و تاکید دارم هیچگونه نیازی به حضور در مراکز ما برای ثبت نام وجود ندارد و حتما دقت کنید اگر واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها را هفته بعد اعلام کنیم نوبت ۸۰ ساله‌ها نمی‌سوزد و نگران نباشند که تعداد کافی واکسن برای این عزیزان داریم. 

وی گفت: از طرفی به شدت از تجمع باید جلوگیری شود، امروز همه دستگاه‌های دولتی و نظامی موظف شدند مکان‌های بزرگ خود برای واکسیناسیون را در اختیار ما قرار دهند، به ویژه وزارت آموزش پرورش، وزارت ورزش و وزارت علوم و نیروهای انتظامی موظف هستند تا مکان‌های خود را در اختیار ما برای واکسیناسیون قرار دهند.

وی با اشاره به امتحانات مدارس و آزمون‌ها ادامه داد:  آزمون‌ها را باید به ۲ قسمت تقسیم کنیم، آنها که زیر نظر آموزش پرورش هستند ‌و آنها که زیر نظر وزارت علوم هستند، کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد در واقع وزیر علوم و آموزش پرورش نظراتی دادند و ستاد این تصمیم را گرفت.

رئیسی افزود: سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود ، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود و در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود.

رئیسی افزود: همچنین آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت خضوری خواهد بود و آزمون‌های استخدامی و سایر آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز