خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح درباره فروش آنلاین در میادین میوه و تره بار

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۸۹

مدیر عامل میادین میوه تره بار شهرداری تهران گفت: سرویس فروش آنلاین سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به الزاماتی از قبیل رعایت نرخنامه مصوب میادین میوه و تره بار در فروش آنلاین، نظارت مستمر بر اصول و ضوابط بهداشتی در تأمین و ارسال سفارش و ارائه محصولات باکیفیت، از اسفند ۹۸ در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  «مجموعه شهروند و میادین میوه و تره بار»  پس از شیوع کرونا و تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، از سوی شهردار تهران در اسفند سال ۹۸ مکلف به ایجاد مکانیزم فروش آنلاین شدند، اما این وعده از آن زمان تاکنون به درستی و کامل محقق نشده است. یکی از استارت آپ‌هایی که در این مدت برای اجرای فروش آنلاین محصولات آغاز به کار کرده، پلت فرم پینکت است. این پلت فرم برای خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاه‌های شهروند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر راه اندازی شده است. این پلت فرم وابسته به میادین میوه و تره بار نیست، اما سفارش آنلاین مشتری از میادین را انجام می‌دهد. 

در واقع وقتی مشتری از میادین میوه و تره بار خرید آنلاین انجام می‌دهد، واسطه آنلاین با حضور در میدان، خرید مشتری را انجام و به درب منزل ارسال می‌کند. اما این واسطه‌گری با افزایش قیمت اجناس همراه است. در واقع خرید آنلاین مشتری از میادین میوه و تره بار به همان قیمت مصوب در میادین تمام نمی‌شود، شرکت‌های خدمات رسان علاوه بر اضافه کردن مبلغی به قیمت‌های اصلی در میادین میوه و تره بار، هزینه ارسال و سرویس دستیار خرید را نیز از مشتری اخذ می‌کند.

در همین رابطه سید سعید راد، مدیر عامل میادین میوه تره بار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه که برخی از آپ‌ها به نام سازمان فروش آنلاین انجام می‌دهند و قیمت‌هایی بالاتر از نرخ میادین را به مشتری با نام و اسم میادین میوه و تره بار ارائه می‌دهند؟ گفت: سرویس فروش آنلاین سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به الزاماتی از قبیل رعایت نرخنامه مصوب میادین میوه و تره بار در فروش آنلاین، نظارت مستمر بر اصول و ضوابط بهداشتی در تأمین و ارسال سفارش و ارائه محصولات باکیفیت، از اسفند ۹۸ در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

او در پاسخ به این سوال که اگر اپلیکیشنی خارج از مجموعه می‌تواند این کار را انجام دهد؛ چرا میادین میوه و تره بار خودش نمی‌تواند این اقدام را راهبری کند؟ گفت: با توجه به لزوم رعایت استانداردهای لازم برای عرضه میوه و تره بار و محصولات پروتئینی به صورت غیر حضوری و با عنایت به پیش‌بینی استقبال گسترده شهروندان، سرویس فروش آنلاین میادین میوه و تره بار به صورت آزمایشی و به طور محدود و با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارسال محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت یکی از معتبرترین شرکت‌های استارت‌آپی از فروردین ۹۹ اجرا شد. 

راد افزود: پس از ارزیابی و تبیین نقاط ضعف و قوت شرایط اجرایی سرویس فروش آنلاین و به منظور امکان مشارکت تمامی استارت‌آپ‌های توانمند در این زمینه و البته در چارچوب الزاماتی همچون لزوم رعایت نرخنامه مصوب میادین میوه و تره بار در فروش آنلاین، این سازمان مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داد. 

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار در واکنش به اینکه فاوا اعلام کرده «سازمان در حال حاضر با یک مجموعه کار می‌کند که ما هرچقدر اصرار کردیم از سایر نرم‌افزارها استفاده کنند، نپذیرفتند چون می‌گویند این نرم‌افزار هزینه نمی‌گیرد. شرایطی که برای همکاری با نرم‌افزارها گذاشته‌اند، سختگیرانه است زیرا لزوما همه نمی‌توانند بدون دریافت هزینه کار کنند، بالاخره باید حداقل سودی داشته باشند، اظهار کرد: به این منظور ضمن احصای نحوه تعامل و بسترسازی فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی و ظرفیت بخش خصوصی در فروش آنلاین میوه و تره بار و همچنین، اعلام شرایط واگذاری و بهره‌برداری از حق امتیاز موقت ارائه خدمات و فروش غیر حضوری با همکاری سازمان فنآوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، نسبت به تهیه و تدوین نظام‌نامه نحوه فعالیت کسب‌وکارهای فعال در حوزه فروش آنلاین اقدام شد. 

راد افزود: متعاقب آن، آگهی فراخوان به منظور شناسایی شرکت‌های فعال در این حوزه در روزنامه کثیرالانتشار و بخش مناقصات پورتال شهرداری تهران منتشر شد و پس از تعیین صلاحیت و احراز شرایط فنی متقاضیان از سوی سازمان فاوای شهرداری تهران، شرکت‌های واجد شرایط به منظور بررسی و ارزیابی شرایط اجرایی به این سازمان معرفی شدند که در حال حاضر، تشریفات قانونی مربوطه در دست انجام است. 

راد در پایان گفت: بدیهی است، پس از استقرار شرکت‌های ذیصلاح و شروع فعالیت آن‌ها، این سازمان در صدد افزایش میزان اثربخشی و گسترش طرح و عرضه متنوع انواع محصولات از جمله میوه و تره بار، مواد پروتئینی و کالاهای بازرگانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هدف توسعه کیفی و کمّی خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز