خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

وضعیت کارگران هر سال نسبت به سال قبل بدتر و سفره آن‌ها کوچکتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۹۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: اکنون که به انتخابات ریاست جمهوری نیز نزدیک می‌شویم باید نامزدهای ریاست جمهوری برنامه جامع و کاملی را برای این مشکل عزیزان در نظر بگیرند و تنها به شعارهای معمول بسنده نکنند و بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارگران را در نظر بگیرند و کاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان مراسم تقدیر از کارگران شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: اینکه آقای حناچی به سرعت با موضوع واکسن خواری برخورد کردند و خاطیان را برکنار کردند جای تشکر ویژه دارد. 

او ادامه داد: امسال روز کارگر همزمان شده است با شب ضربت خوردن حضرت علی و مصادف شدن این دو موضوع با هم ایجاب می‌کند که اهمیت مضاعفی به جایگاه کارگر در اسلام بدهیم چرا که حضرت علی خودر ا کارگر می‌دانست. 

هاشمی افزود: جایگاه کارگر نزد خداوند بسیار بالا است و باید همه بدانند که آن‌ها نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور کارگران در شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران بدنه کارمندی دارد اما در بعد خدمت‌رسانی به مردم و پیمانکارانی که با شهرداری همکاری می‌کنند تعداد بیش از ۴۰ هزار نفر به شهر رسیدگی می‌کنند و به روایت رسمی و غیر رسمی جمعیت کارگری شهرداری تهران نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر است پس موضوع مهمی است و نباید از مساله آن‌ها به سادگی گذشت چرا که به ویژه الان مساله معیشت کارگران و حداقل حقوق آن‌ها مطرح است و با شرایط فعلی جامعه و تورم که از درآمد کارگران پیشی گرفته است باعث شده وضعیت کارگران هر سال نسبت به سال قبل بدتر و سفره آن‌ها کوچکتر شود. 

او با بیان اینکه تنها رسیدگی به مساله معیشت کارگران مهم نیست گفت: ارتقا مهارت، جایگاه اجتماعی، تحصیلات و امنیت شغلی کارگران هم مهم است که به دلیل مشکلات معیشتی همه آن‌ها در سایه معیشت گم شده است. 

هاشمی با بیان اینکه براساس گزارش بانک مرکزی مجموعا ۲۰ درصد سفره کارگران کوچکتر شده است، اضافه کرد: البته در طی ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد همیشه این مشکل وجود داشته است. باید در دولت‌ها جلوگیری از مشکلات معیشتی کارگران در نظر گرفته شود و اکنون که به انتخابات ریاست جمهوری نیز نزدیک می‌شویم باید نامزدهای ریاست جمهوری برنامه جامع و کاملی را برای این مشکل عزیزان در نظر بگیرند و تنها به شعارهای معمول بسنده نکنند و بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارگران را در نظر بگیرند و کاری کنند که کارگران از صندوق رای قهر نکنند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید به درخواست‌های کارگران در غالب اتحادیه‌های کارگری انجام شود و اگر این کار انجام نشود باعث می‌شود دستگاه‌های امنیتی و نیروهای نظامی و کسانی که می‌خواهند نظم را فراهم کنند این حرکت را در خیابان‌ها انجام دهند و دیدید در حوادث دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ قشر قابل توجهی از معترضین کارگران بودند و احساس می‌کردند صحبت‌های آن‌ها توسط مسئولین شنیده نمی‌شود و به همین ترتیب به خیابان آمدند و با بعضی از آشوبگران که قصد دیگری داشتند همراهی کردند. 

هاشمی ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ سال شنیده شدن صدای کارگران و آغاز تحقق خواسته‌هایشان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز