خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته جهانی فضا برگزار می‌شود؛

تور ویژه رصد ستارگان و بارش شهابی

کد خبر : ۱۰۶۷۰۷

فعالیت علوم فضایی در ایران همزمان با پرتاب اولین ماهواره سنجش از دور توسط سازمان هوا و فضانوردی ناسا در سال ۱۳۵۱ آغاز شده است.

ایلنا: تور ویژه رصد ستارگان و بارش شهابی با همکاری مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران و مرکز فرهنگی کیهان‌شناسی دینی جهاد دانشگاهی الزهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، " بابک ارسیا "، سرپرست مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران گفت: تور ویژه رصد ستارگان و بارش شهابی به همراه بازدید از تجهیزات سنجش از دور سازمان فضایی ایران با همراهی اساتید مرتبط ویژه دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان تهران در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۲ در مرکز فضایی البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این تور دانشجویان از بزرگ‌ترین رصدخانه حرفه‌ای استان البرز و یکی از پنج رصدخانه بزرگ کشور بازدید می‌کنند که طی آن به رصدعمق فضا، کهکشان راه شیری و نیز اجرام سماوی می‌پردازند.

همچنین آموزش کار با تلسکوپ، شناخت صور فلکی در آسمان، تماشای بارش زیبای شهابی، آموزش عکاسی نجومی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده در این تور یک روزه است.

لازم به ذکر است فعالیت علوم فضایی در ایران همزمان با پرتاب اولین ماهواره سنجش از دور توسط سازمان هوا و فضانوردی ناسا در سال ۱۳۵۱ آغاز شده است. سازمان فضایی ایران سازمان ملی فضایی کشور ایران است که وظیفه آن، پژوهش در زمینه استفاده از فضا و برنامه‌ریزی برای گسترش فن‌آوری‌های فضایی کشور با استفاده از دانش بومی و همکاری‌های بین‌المللی است. توسعه فن‌آوری ماهواره‌ای و مخابرات، سنجش از دور، پرتاب و حمل و نقل فضایی از یک طرف، و توسعه منابع انسانی، ایستگاه‌های زمینی و زیرساخت‌های مناسب جهت هدایت و کنترل ماهواره‌ها از طرف دیگر، محور فعالیتهای سازمان فضایی ایران است.

مرکز فضایی البرز یکی از مراکز فضایی ایران است که در شهرستان ماهدشت و در فاصله حدود هفتاد کیلومتری غرب تهران قرار گرفته و دارای وسعتی به مساحت حدود ۴۲ هکتار است. این مرکز فضایی یکی از مراکز اصلی دریافت اطلاعات ماهواره‌ای در کشور است که ساخت آن در سال ۱۳۵۵ آغاز شد و در سال ۱۳۵۷ به بهره‌برداری رسید. این مرکز کار دریافت، ذخیره‌سازی، پردازش، مدیریت، تکثیر و نشر اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها را به عهده دارد.

دانشجویان علاقه‌مند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره‌های ۸۸۶۰۳۸۴۸ و ۸۵۶۹۲۵۴۶ تماس حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز