خبرگزاری کار ایران

لاری در گفت و گو با ایلنا:

ارائه پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم ماه‌رمضان و انتخابات/ پایان موج چهارم کرونا مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۶۹۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در آغاز موج چهارم کرونا هستیم و نمی‌توان بازه زمانی مشخصی برای به اوج رسیدن و سپس فرود آن اعلام کرد.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موج چهارم کرونا و افزایش مراسم‌های سوگواری به دلیل مرگ و میر فوتی‌های کرونا، بیان کرد: در این راستا، پروتکل ابلاغی آرامستان‌ها باید اجرا شود، حتی برای برگزاری مراسم مربوط به فوت شدگان عادی یا غیر کرونایی نیز تجمع ممنوع است و در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی باید از طرف متولیان در این زمینه ممانعت شود. 

وی در مورد تجمعات انتخاباتی و همچنین با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان، تجمعات مذهبی، ادامه داد: درباره ماه رمضان پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ستاد ملی مقابله با کرونا، عدم اجرای مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی بوده و در شهرهای زرد و آبی هم فقط در فضای باز و در صورت فضای بسته حداکثر با ۳۰ نفر و در آبی با ۵۰ نفر برگزار شود. 

لاری افزود: البته این موارد نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص خود برگزار شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای انتخابات نیز پروتکل‌های بهداشتی مربوطه برای وزارت کشور ارسال شده است و عدم برگزاری اجتماعات تبلیغاتی و شرایط خاص حوزه‌های انتخاباتی را ارسال کردیم و منتظر تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

لاری در مورد موج چهارم افزود: در حال حاضر در آغاز موج چهارم کرونا هستیم و نمی‌توان بازه زمانی مشخصی برای به موج رسیدن و سپس فرود آن اعلام کرد. 

وی گفت: رفتار این بیماری در تمام یک سال و چند ماه گذشته نشان داده که به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و هر چه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع‌ها کمتر باشد، میزان بیماری نیز کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز