خبرگزاری کار ایران

در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در سال جدید مطرح شد؛

۸۸ شهر قرمز و ۱۳۸ شهر نارنجی در کشور داریم/ همه پیشنهادهای ارسالی به ستاد ملی با هماهنگی و اجماع نظر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۴۶

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تشریح این موضوع که قدردان مردم عزیز کشورمان در مقابله با بیماری کرونا طی ۱۴ ماه اخیر هستیم، گفت: باید این همراهی و تلاش به صورت پیوسته و هماهنگ میان مردم و دستگاه‌های ذی ربط تا مهار کامل این بیماری ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دوازدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در محل وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ریط برگزار شد با اشاره به اینکه کشور با موج چهارم بیماری مواجه شده است، گفت: باید روند محدودیت ها و ممنوعیت ها به شکل جدی تر برای مهار این بیماری منحوس به کار گرفته شود.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، وضعیت بیماری در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت؛ گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۸۸ شهر قرمز  و ۱۳۸ شهر نارنجی در کشور داریم که مقرر شد با قوت و قدرت در شهرهای مذکور اعمال محدودیت های کرونایی صورت گیرد.

وی در این خصوص گفت: همه دستگاه های عضو  با محوریت استانداران و فرمانداران با جدیت تمام و البته با همکاری مردم نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام کنند.

معاون وزیر کشور با تشریح این امر که نظارت بر پروتکل های بهداشتی از مهم ترین موضوعات در مقابله و مهار بیماری کرونا است؛ گفت: در این خصوص مقرر شد ستادهای استانی با جدیت کار را دنبال کنند و کمیته عالی نظارت که مسئولیتش با وزارت بهداشت است؛ نظارت عالیه را انجام دهد و در صورتی که منطقه و بخشی رعایت پروتکل ها را نکرده باشند، جهت پیگیری، اعلام کنند.

ذوالفقاری در ادامه صحبت هایش به شناسایی  افرادی که  نقض مقررات قرنطینه ای را داشته اند اشاره کرد و گفت: اطلاعات همه این افراد در بانک اطلاعات ماسک وزارت بهداشت مشخص است و در این خصوص قرار شد اسامی افرادی که تست شان مثبت بوده اما قرنطینه را نقض کرده اند به نیروی انتظامی اعلام تا جریمه قانونی در مورد شان اعمال شود.

وی همچنین در خصوص تردد به کشورهای همسایه هم گفت: در خصوص عراق قبل از عید محدودیت هایی اعمال شده بود و مجددا برای دو هفته دیگر این محدودیت ها تمدید شده است.

وی اضافه کرد: به جزء موارد ضروری و کارهای تجاری و تبادل کالا بقیه موارد لغو است.

معاون وزیر کشور درخصوص موضوع تردد به ترکیه هم گفت: با توجه به موافقت رئیس جمهوری محترم کشورمان، طی روز گذشته اعلام شد که تمام تورهای مسافرتی به ترکیه لغو و صرفا مواردی که جنبه اضطراری و بازرگانی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی تردد داشته باشند.

وی همچنین گفت: مقرر شد با هماهنگی هلال احمر  و وزارت بهداشت موضوع کنترل تردد در مرزهای زمینی و هوایی، با انجام تست های پزشکی جهت مشخص شدن وضعیت بیماری و جلوگیری از انتقال بیماری به کشور صورت گیرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه با هدف کنترل بیشتر بیماری، فاز ۵ طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری خواهد شد؛ گفت: کار غربالگری، قرنطینه و طرح محله محوری با  تمام تلاش انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور با تشریح اینکه ما امروز قدردان مردم عزیز کشورمان هستیم؛ گفت: هیچ کشوری به مدت طولانی مانند جمهوری اسلامی ایران اعمال محدودیت بیماری کرونا را نداشته است. از ابان ماه طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها را در کشور به صورت مستمر اعمال کردیم که ضرورت دارد تشکر و تقدیر لازم را از مردم کشورمان که در ۵ گروه، سازمان ها و ادارات دولتی، کسب و کارها، فعالیت های فرهنگی، مراکز آموزشی و تردد ها و سفرها  همراهی  کردند، داشته باشیم و امید داریم این همراهی تا مهار کامل بیماری ادامه یابد.

ذوالفقاری در پایان صحبت های خود گفت: آنچه که ملاک عمل طی این مدت و مراحل کار بوده، مصوبات ستاد ملی بوده و همه پیشنهادهای ارسالی به ستاد ملی هم با هماهنگی و اجماع نظر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز