خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی:

دمای هوای کشور افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۵۵

​مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به افزایش محسوس دما، گفت: امکان ذوب برف ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات وجود دارد.

به گزارش ایلنا، صادق ضیائیان، درباره وضعیت آب و هوایی کشور، افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز برای اغلب مناطق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. جمعه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد. 

وی ادامه داد: شنبه در برخی نقاط شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در برخی نقاط جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. 

ضیائیان به بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، افزود: امروز با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش محسوس دما بین ۱۲ تا ۸ درجه اتفاق خواهد افتاد و جمعه با شمالی شدن جریانات، کاهش دما بین ۱۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد. 

وی گفت: باید توجه کرد که با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما در روز پنجشنبه، امکان ذوب برف، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد. 

ضیائیان افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه، در شمال غرب، غرب و بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد. امروز شمال خلیج فارس و از جمعه تا دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین روزهای شنبه تا دوشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز