خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان ها در دیدار با نمایندگان گروه های جهادی کردستان:

دست گیری از زندانی و مراقبت از خانواده زندانیان ماموریت اصلی سازمان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۸۳۲

​رییس سازمان زندان ها در دیدار با نمایندگان گروه های جهادی کردستان گفت: امروز زمینه همکاری گروه های مردمی و جهادی در زندان ها برای کمک به انسان های آسیب دیده فراهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با نمایندگان گروه های جهادی و مردمی در کردستان گفت: وجه مشترک همه گروه های جهادی داشتن دغدغه نسبت به انسان های آسیب دیده و دست گیری از افتادگان و پیشگیری از افتادن افراد در معرض آسیب است. 

رییس سازمان زندان ها ادامه داد: زندانی غیر قابل اصلاح نیست و اساسا در نظام زندانبانی مبتی بر آموزه های دینی، امید و تلاش برای اصلاح و نجات مجرمین نقش محوری دارد. 

حاج محمدی افزود: کسانی که در زندان ها هستند اگر برگردند و نجات پیدا کنند استعداد و توانایی این را دارند که جمعی را از مسیر اشتباه بازگردانند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ما بهترین عملکرد را در خصوص زندانی داشته باشیم اما بخاطر غفلت ما خانواده وی آسیب ببیند و خدای ناکرده فردی از خانواده وی وارد چرخه بزهکاری شود و به زندان معرفی شود این بدان معناست که ما در امر زندانبانی درست عمل نکردیم. 

حاج محمدی تصریح کرد: هم مراقبت از زندانی و هم مراقبت از خانواده زندانی ماموریت ماست. 

وی با تاکید بر کار فرهنگی عمیق در زندان ها گفت: ما برای نیل به هدف گذاری متعالی در امر زندانبانی که سال های سال مورد تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده، در دوران تحول که همه اجزای حاکمیت تکلیف دارند به مسایل نگاه  تحولی داشته باشند؛ رشد حرفه آموزی و اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان را در راستای کار فرهنگی عمیق، دنبال می کنیم. 

حاج محمدی ادامه داد: در همین راستا در دور جدید مدیریتی به امر اشتغال و حرفه آموزی به عنوان یکی از علل وقوع جرم توجه ویژه شده است. 

عضو شورای عالی قوه قضاییه در ادامه گفت: در زندان این شهر دختری را دیدم که به علت جرمی با تحصیلات سوم دبیرستان وارد زندان شده اما در زندان تحصیل خود را ادامه داد و اکنون دانشجو و ترم ششم است و شهریه دانشگاه را با توانمندی خود از محل کار در زندان تامین می کند. 

وی ادامه داد: هر چند وی بخاطر جرم مرتکب شده وارد زندان شده اما نخواسته روند اشتباه را ادامه دهد و در زندان برای بازگشت و موفقیت تلاش کرده و اکنون این فرد می تواند مستحق عفو و گذشت  باشد. یکی از زمینه های همکاری شما به عنوان گروه های جهادی همین است تا در قالب یک مددکار رضایت شاکی را برای اینگونه افراد جلب کنید و علاوه بر این در حوزه اشتغال  نشسته برای خانواده زندانیان و زندانیان و بهداشت و درمان و مراقبت پس از خروج از زندان می توانید ایفاء نقش کنید. 

رییس سازمان زندان ها تاکید کرد: با صدور بخشنامه نحوه همکاری نهادهای مردمی با قوه قضائیه شرایط برای همکاری گروه های جهادی و حضور آنان در زندان ها فراهم شده است. 

در ادامه این نشست نمایندگان گروه های جهادی دیدگاه ها  و سخنان خود را در خصوص همکاری با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی  مطرح کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز