خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری ویژه اعضای شوراهای شهر و شهرداران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۶۱

۲۰ عنوان کتاب آموزشی حوزه مدیریت شهری با عنوان کتاب سبز ۱۴۰۰ (راهنمای عمل شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی) در زمینه‌های مختلف از جمله شهرسازی، حمل و نقل شهری، فضای سبز شهری، شهر هوشمند و شهر خلاق؛ ۲۰ اسفند همزمان با نخستین روز ثبت نام ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد پس از رونمایی این کتاب‌ها گفت: کتاب سبز ۱۴۰۰ (راهنمای عمل شهرداری‌ها) با توجه به در پیش رو داشتن انتخابات شوراها و تغییرات قابل پیش‌بینی در ترکیب شوراها، کمبود منابع آموزشی متناسب با نیازهای شغلی مدیریت شهری و کمبود منابع علمی در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری از سوی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه شده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هدف از انتشار این مجموعه کتب را توانمندسازی و دانش‌افزایی دست اندرکاران حوزه‌ی مدیریت شهری، ویکسان‌سازی محتواهای آموزشی در حوزه مدیریت شهری کشور برشمرد.

وی عناوین این کتابها را به این شرح عنوان نمود: شهرسازی، کاربرای زمین شهری، حمل و نقل شهری، نظام مراکز شهری و فضای مسکونی، طرحهای شهری، ساهت و سازهای شهری، مدیریت پسماندهای شهری، تاسیسات شهری، فضای سبز شهری، تسهیلات شهری، مدیریت شهری، تحهیزات شهری، گرذدشگری شهری، مدیریت و برنامه ریزی، مدیریت ایمنی محیط شهری، مدیریت بهداشت شهری، پیاده روسازی و پیاده راه سازی، بودجه و بودجه ریزی در شهرداری، شهر هوشمند، شهر خلاق.

جمالی نژاد همچنین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته وزارت کشور برای اولین بار قبل از برگزاری انتخابات شوراها و به منظور ارایه آموزش‌های استاندارد و منسجم به خانواده بزرگ مدیریت شهری کشور، چنین محتوای آموزشی جامعی را تهیه و دراختیار خانواده بزرگ مدیریت شهری کشور قرار داد.  

وی افزود: با آغاز فعالیت شوراها و به تبع آن شهرداری‌ها، ارایه آموزش‌های کاربردی در سطح گسترده و فراگیر در کل کشور با شیوه‌ها و روش‌های متنوع آموزشی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور آغاز خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور مخاطبین این آموزش ها را اعضا شوراهای اسلامی شهر، شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها، جامعه علمی و دانشگاهی و متخصصان حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و روستایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز