خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان تهران:

اولین اولویت در ادای نذر هشتم، زندانیان نیازمند و سرپرست خانوار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۶۰۲

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: در راستای ادای نذر هشتم، تعداد ۸ نفر زندانی زن نیازمند آزاد می شوند.

به گزارش ایلنا، سید حشمت‌اله حیات‌الغیب مدیرکل زندان های استان تهران در مراسمی که با حضور شهردار منطقه ۵ برگزار شده بود، گفت: در این روزهای مبارک اعیاد رجبیه و میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و در راستای ادای نذر هشتم، تعداد ۸ نفر زندانی زن نیازمند آزاد می شوند.

سیدحشمت اله حیات الغیب ادامه داد: نذر هشتم، از برنامه و ابتکارات ریاست سازمان زندان هاست که هشتم هر ماه، بدهی هشت نفر زندانی نیازمند پرداخت می شود و به هشت خانوار زندانیان که مشکلات معیشتی دارند، بسته های کمک اعطاء می گردد.

وی همچنین گفت: خوشبختانه به دلیل استقبال نیکوکاران در استان تهران، به جای هر ماه، هر دو هفته هشت نفر زندانی نیازمند آزاد شده، نزد خانواده خویش بازمی‌گردند.

 حیات الغیب تصریح نمود: در دورانی که مردم جهان و کشورمان با ویروس کرونا و معضلات معیشتی و بهداشتی ناشی از آن روبرو هستند، به طور متوسط هر ماه یک هزار بسته  معیشتی هر کدام به ارزش  ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، بین خانواده نیازمند زندانیان توزیع می گردد.

وی توضیح داد: بدهی این هشت نفر که امروز زمینه آزادیشان فراهم می شود، بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که از طریق کمیته های صلح و‌ سازش و مذاکرات مددکاران، شکات بخشی از طلبشان را بخشیده و این مبلغ به ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کاهش پیدا کرده و شهرداری منطقه ۵ با پویش آزادی مادران زندانی این بدهی را پرداخت کرده است.

مدیر کل زندان های استان تهران با تقدیر از این اقدام ارزشمند گفت:   اولین اولویت در ادای نذر هشتم، زندانیان نیازمند و سرپرست خانوار است و پویش آزادی مادران زندانی که شهرداری بنیان نهاده، نشان می دهد نهادهای اجتماعی نیز در ادای نقش خود در کمک به زندانیان به میدان همکاری و همدلی آمده و پیشقدم هستند.

وی در پایان تاکید کرد: همزمان با آزادی زندانیان، کارت هدیه ۵۰۰هزار تومانی به هر کدام از آنان اهداء می شود و سپس مرکز مراقبت بعد از خروج وظیفه کمک به رفع مشکل اشتغال و معیشت آنان با استفاده از ظرفیت های مردمی و کمک نیکوکاران بر عهده می گیرد.

در ادامه این مراسم، شهردار منطقه ۵ نیز با تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز مددکار گفت: اعتقاد ما بر این است مادر کانون خانواده است و اگر بنا به هر دلیلی در این کانون حضور نداشته باشد، نمی توان اسم کانون بر آن نهاد.

محمود کلهری همچنین اظهار داشت: در پویش آزادی مادران زندانی، خانمی با پنج سکه حاضر شده بود که همسر و دو فرزندش را طی سانحه ای از دست داده و اعضای بدن یکی از فرزندانش را به بیماران دیگر اهداء نموده، موجب نجات جان آنان شده بود و با اهدای این سکه ها، در پرداخت بدهی مادران زندانی سهیم شد تا به مقام مادر احترام بگذارد.

وی ادامه داد: چنین کمک های از سوی نیکوکاران، چراغ راهی برای ماست تا فراموش نکنیم به عنوان مسلمان، شیعه امیرالمومنین و یک ایرانی چه وظایفی در قبال نیازمندان داریم.

کلهری با اشاره به حضور حناچی شهردار تهران در این پویش اظهار امیدواری کرد این طرح در تمام مناطق ۲۲ گانه اجرا شده و زندانیان بیشتری با اولویت مادران زندانی آزاد شده، به کانون خانواده بازگردند.

بنا به این خبر، همچنین مقرر گردید به زودی پیش نویس قرارداد توسعه همکاری بین شهرداری و اداره کل زندان های استان تهران در خصوص معرفی زندانیان رای باز جهت کار در حوزه شهری، برگزاری دوره های آموزشی کاشت گل و گیاه با هدف اشتغال زایی و نیز ایجاد فضاهای آموزشی و تحصیلی برای فرزندان زندانیان نیازمند و مددجویان آزاد شده  تدوین و به تصویب برسد.

همچنین در پایان، شهردار منطقه ۵  و مدیرکل زندان های استان تهران، ضمن بازدید از قسمت های مختلف ندامتگاه و حضور در میان مددجویان، با اهدای شاخه گل و هدیه به هشت نفر مددجوی زن، برگه های قضایی آزادی آنان را تحویل دادند که این اقدام با تشویق زندانیان دیگر روبرو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز