خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر همکاری‌های عملی و بین المللی خبر داد:

تحصیل بیش از ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۹۲

مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین الملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از اتباع سایر کشور‌ها در سال جاری تحصیلی در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابعه در ۲۷ استان در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، فرج اله طالبی اتویی بیان داشت: طبق آخرین آمار بیش از ۳۰۰ نفر از اتباع سایر کشور‌ها در سال جاری تحصیلی در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابعه در ۲۷ استان در حال تحصیل هستند که عمدتا از اتباع کشورهای افعانستان، عراق، پاکستان و لبنان هستند. وی افزود: نسبت پراکندگی اتباع در مراکز دختران و پسران دانشگاه فنی وحرفه‌ای یکسان است و این دانشجویان بیش از ۵۰ رشته متنوع در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند. 

مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین الملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت دانشجویان غیر ایرانی را حدود ۰.۳ ٪ از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای را اعلام کرد و افزود: افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی مشروط به توسعه زیرساخت‌های پذیرش دانشجویان بین المللی در کلیه مراکز تابعه است. 

وی یادآور شد: دفتر بین الملل دانشگاه با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این عرصه و نیاز کشورهای منطقه و جهان به آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی متخصص، اقدامات گسترده‌ای برای جذب دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در این دانشگاه به عمل آورده و تفاهم نامه‌هایی با کشورهای مختلف از جمله لبنان، سنگال، عراق و افغانستان در این خصوص منعقد کرده است و همواره در حال رایزنی با دانشگاه‌ها و سایر متولیان آموزش‌های مهارتی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان برای معرفی ظرفیت‌های و فرصت‌های آموزشی مهارتی موجود در دانشگاه و جذب بیشتر دانشجویان بین المللی است. 

طالبی تصریح کرد: قبل از دوران شیوع کرونا زیرساخت‌های لازم محدود به ایجاد و بهسازی فضاهای آموزشی و رفاهی بود اما در حال حاضر با توجه به تغییر ساختار آموزش حضوری به آموزش مجازی، توسعه زیرساختی می‌بایست بیشتر به ارتقاء نرم افزارهای مورد بهره برداری و توسعه مهارت‌های آموزشی اساتید در بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات الکترونیکی، تولید محتوای آموزشی چند رسانه ای، و آموزش به زبان‌های بین المللی معطوف باشد. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های هیأت رییسه دانشگاه، پیگیری روسای استانی و همکاری اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه، شاهد افزایش روز افزون جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به خصوص در دوران پسا کرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز