خبرگزاری کار ایران

تشریح محور‌های تفاهم نامه ایران و عراق در حوزه زندان‌ها از سوی رئیس سازمان زندان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۶۴

رئیس سازمان زندان‌ها محور‌های تفاهم نامه ایران و عراق در حوزه زندان‌ها را تشریح کرد و از بازدید‌های سرزده از زندان‌های ۲۲ استان ظرف ۸ ماه گذشته و بررسی وضعیت این زندان‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش ایلنا، «مهدی حاج محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به یادداشت تفاهم منعقد شده در حوزه زندان‌ها میان طرف ایرانی و عراقی اظهار کرد: بهبود و ارتقا هدفمند اداره زندان، تبادل تجربیات در زمینه کاهش تعداد زندانیان، تاکید بر بازپروری و فراهم کردن شرایط بازگشت زندانیان به جامعه، تبادل تجربیات در زمینه بهداشت و درمان، ارتقاء امنیت زندان ها، توانمندسازی متناسب با مهارت‌های شغلی و حرفه ای، مهمترین محور‌های گفتگو‌های طرفین ایرانی و عراقی در سفر اخیر به بغداد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه در دیدار با وزیر دادگستری عراق اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران حاضر است سخاوتمندانه تجارب خود را در حوزه زندانبانی به طرف عراقی منتقل کند، عنوان کرد: در کشور عراق به جای سازمان زندان‌ها «دارالاصلاح» وجود دارد و ما هم امیدواریم روزی در کشورمان سازمان زندان‌ها به «سازمان اصلاح و تربیت» تغییر نام پیدا کند.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته برخی اعضای کمسیون اصل ۹۰ از یکی از زندان‌های کشور گفت: با وجود آنکه از برنامه این بازدید مطلع بودم، اما همکارانم را در جریان نگذاشتم تا این عزیزان با اطمینان به زندان‌ها بروند و نقاط ضعف و قوت را به چشم خود ببینند.

حاج محمدی همچنین از بازدید‌های سرزده از زندان‌های ۲۲ استان ظرف ۸ ماه گذشته و بررسی وضعیت این زندان‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز