خبرگزاری کار ایران

وزیرعلوم تاکید کرد:

لزوم آمادگی دانشگاه‌ها برای ورود به سال‌های تحول و پیشرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۶۰

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت حرکت پیشرو به سمت تمرکززدایی در آموزش عالی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی شامگاه روز جمعه در جمع هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان، حرکت شتابان به سمت تمرکززدایی را فرصتی برای بروز و ظهور تصمیمات مدیریتی در دانشگاه‌ها دانست. 

وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید دانش و تخصص، برای تصمیم‌گیری‌های درونی خود، اولویت دارند. 

وزیر علوم در ادامه تصریح کرد: بدون تردید سیاست‌های کلان مدیریتی نیاز به هماهنگی دارد که با نشست‌هایی در سطح روسای دانشگاه‌ها و مسئولان وزارت علوم ارزیابی می‌شود. 

غلامی، همچنین بر آمادگی دانشگاه‌ها برای ورود به سال‌های تحول و پیشرفت تاکید کرد و گفت: بدون پیش‌بینی و آمادگی وارد سال‌های تحول نشوید. 

وزیر علوم، در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها به سمت زمینه‌های فعال اقتصادی حرکت نموده‌اند. 

وی باز شدن بخش زیادی از فضاهای صادراتی ایران در کشورهای همسایه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: علی‌رغم سختی‌های اقتصادی، دستاوردهای علمی به دست آمده، چتر حمایتی عظیمی از جریان‌های اقتصادی ایجاد کردند. 

غلامی، فعالیت‌های آموزشی در ایام شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها را بسیار مثبت ارزیابی نمود و اظهار داشت: پیشرفت فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها باعث افتخار است. 

وی افزود: در سه سال گذشته، رویکرد بسیار خوبی در بخش‌های صنعتی و مراکز دانشگاهی و پژوهشی داشته‌ایم و فعالیت‌های بزرگی در حوزه پتروشیمی و صنایع انجام شده است. 

غلامی دانشگاه‌های استان اصفهان را مجموعه‌ای کارآمد و با ارزش دانست که می‌تواند در سطح استان و ملی اثرگذار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز