خبرگزاری کار ایران

لزوم تشکیل جلسه فوری برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۴۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت آلودگی هوا تهران از قوه مجریه و مقننه خواست تا با تشکیل جلسه فوری و اتخاذ تصمیم عاجل از مرگ و میرهای این روزهای تهران و سایر شهرها بر اثر آلودگی هوا بکاهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در تذکری درباره وضعیت آلودگی هوا تهران گفت: سالانه هزاران ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و تنها طی هفته گذشته شاخص آلودگی هوا تهران هر روزه در وضعیت قرمز و بالای ۱۴۰ بوده است. 

او افزود: در حال حاضر این شاخص بر روی عدد ۱۵۲ قرار گرفته است و امروز و فردا احتمال رسیدن آن‌ها به بالای ۱۶۰ و شرایط بسیار خطرناک وجود دارد. 

فراهانی تصریح کرد: در شرایط جدید همه آمارها نشان می‌دهد که سوخت مازوت در صنایع و نیروگاه‌های اطراف تهران از یک سو و گازوئیل در دیزل‌ها و کامیون‌های فرسوده جمعا نزدیک به ۶۰ درصد حجم آلودگی هوا شهر و استان تهران است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: مدیریت کاهش آلودگی هوا امروز نیازمند جلسات اضطراری و فوری در سطح دولت و مجلس شورای اسلامی است. 

فراهانی در پایان گفت: لذا به عنوان نماینده شریف مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ از این دو قوه مجریه و مقننه می‌خواهم با تشکیل جلسه فوری و اتخاذ تصمیم عاجل از مرگ و میرهای این روزهای تهران و سایر شهرها بر اثر آلودگی هوا بکاهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز