خبرگزاری کار ایران

باغ وثوق الدوله بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۰۷

با حضور تنی چند از مدیران شهری، آیین افتتاح و بهره‌برداری از باغ وثوق الدوله انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ وثوق الدوله گفت: این اقدام یکی دیگر از سلسله اقداماتی است که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز در راستای اهداف عالیه شهرداری تهران و در جهت اجرای وظایف خود بمنظور خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی، و بویژه اهالی منطقه ۱۴ و همچنین نیل به توسعه فضای سبز و ارتقا کیفی فضای سبز و توزیع عادلانه فضای سبز عمومی مبادرت به انجام آن کرده است. 

او ادامه داد: این اقدام بخشی از فعالیت‌ها در جهت صیانت از باغات تهران است و این سازمان درصدد است در آینده این راه را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهد. 

مختاری افزود: در ادامه تملک و بهسازی چندین باغ طی سه سال گذشته و تبدیل آن‌ها به بوستان‌های عمومی، امسال نیز چندین فقره باغ با اولویت مناطق کم برخوردار شناسایی شده و اقداماتی برای تملک آن‌ها صورت گرفته است و امیدواریم عملیات اجرائی آن‌ها نیز هرچه سریعتر شروع شود. 

او با اشاره به ویژگی‌های این باغ گفت: بررسی عکس‌های هوایی نشان می‌دهد این باغ در گذشته بین اراضی کشاورزی محصور بوده و دارای یک محور اصلی شمالی و جنوبی در مرکز باغ بوده است که طی گذشت زمان اراضی اطراف آن تبدیل به مناطق مسکونی شده است. قسمت شمالی باغ براساس الگوی باغ ایرانی طراحی و بازسازی شده است، قسمت شمالی به جنوبی براساس الگوی باغ ایرانی ایجاد شده است. 

مختاری ادامه داد: طراحی این باغ نیز از الگوی باغ ایرانی بوده است که محور اصلی مبتنی بر یک محور اصلی است که شاکله کل باغ را شامل می‌شود و در امتداد ورودی باغ قرار دارد. زیباسازی با آب نیز در این باغ مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز