خبرگزاری کار ایران

نان گران نشده است/ نانوایی‌ها مکلف به درج نرخ نان در مقابل مشتریان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۹۷

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه نان گران نشده است، گفت: تمام نانوایی‌ها مکلف به درج نرخ نان مقابل دید مشتریان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدعلی اسفنانی»مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران درباره فروش کالاها براساس قیمت درج شده گفت: معمولا وقتی شاهد افزایش قیمت ارز یا کاهش ارزش پول خودمان هستیم به تبع افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت کالاها نیز هستیم و برعکس آن یعنی کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت کالاها را کمتر می‌بینیم و شاید به دلیل این است که ثبات در بازار حاکم نشده است.

وی ادامه داد: فروشندگان در چنین مواقعی بحثی را مطرح می‌کنند که سرمایه‌شان دچار آسیب می‌شود اما به هر حال با مکثی نسبت به کاهش قیمت باید اقدام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران تصریح کرد: معمولا کاهش قیمت کالا پس از کاهش قیمت دلار زمانبر است اما فراوان دیده شده است که قیمت کالاها نیز کاهش داده شده است. اما اینکه اگر قیمت کالا را کاهش ندهند آیا تخلف است یا خیر این موضوع منوط به این است که قیمت تعیین شده کالا از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و یا تنظیم بازار چقدر بوده است. اما اگر از آن مبلغ بالاتر باشد به طور قطع و یقین گران فروشی است و دو برابر تا ۵ برابر مقداری که گران فروشی کرده‌اند در نوبت اول به نفع صندوق دولت جریمه و در دیگر نوبت‌ها چنانچه شاکی هم داشته باشند باید رضایت شاکی را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فروش اجناس بغیر از قیمت درج شده روی آن تخلف است گفت: بله قطعا همینطور است البته در برخی موارد دیده شده قیمت درج شده با قیمت واقعی متناسب نیست و قیمت روی کالا دوباره درج شده است در این صورت نیز هم با کسی که قیمت را درج کرده و هم با کسی که جنس را فروخته باید برخورد شود. مجوزی برای اینکه کسی گران فروشی کند تحت عنوان اینکه کالا را از عمده فروش گران‌تر خریده است ندارم و هم فروشنده و هم عمده‌فروش تخلف مرتکب شده‌اند و اگر بحث احتکار نیز مصداق پیدا کند جرائم آن متفاوت خواهد بود.

اسفنانی همچنین درباره افزایش قیمت نان توسط برخی نانوایی‌ها گفت: نانوایی‌ها دو دسته  هستند. گروهی به آزاد پز معروف هستند و گروهی به دولتی. هر دو گروه نانوایی آرد یارانه‌ای دریافت می‌کند. البته نانوایی‌های آزاردپز یارانه کمتر و نانوایی‌های دولتی یارانه بیشتر دریافت می‌کنند بنابراین هر دو مکلف هستند نرخنامه مصوب را رعایت کنند و همچنین تمام نانوایی ها مکلف به درج نرخ نان مقابل دید مشتریان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نان گران شده است، تاکید کرد: نان گران نشده است. مردم تخلفات را ها سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات و یا سامانه ۱۲۴ وزارت صمت  گزارش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز