خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

۵ هزار نفر ساعت برای احیای ارزش مالکانه کار کارشناسی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۹۵۴

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای برگشت اعتماد فرهنگیان به این صندوق برنامه‌ریزی‌های متعددی داشته‌ایم که با روحیه و تلاش جهادی در حال محقق شدن هستند. حدود ۵ هزار نفر ساعت برای احیای این طرح کار کارشناسی با حضور متخصصانی در حوزه اقتصاد بورس و بازار سرمایه انجام شد.

به گزارش ایلنا از صندوق ذخیره فرهنگیان، «فریدون عباسی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیدار با «حمیدرضا نجف‌پور کردی» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه‌های بنیادین و تحول گرا در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان در یک سال اخیر بر ضرورت تنوع بخشی به تولیدات پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده در پتروفرهنگ تاکید کرد.

در این دیدار طرفین درخصوص پروژه‌های در دست اجرا و نیز طرح‌های و برنامه‌های صندوق گفتگو و تبادل نظر کردند و عباسی با اشاره به اهمیت و نقش صندوق ذخیره در بهبود معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی بیان کرد: به دلیل تنوع و تعدد شرکت‌ها و کارخانه‌های اقتصادی و صنعتی در مجموعه صندوق ذخیره، ظرفیت‌های بالایی برای کمک به وضعیت اقتصادی فرهنگیان عضو موسسه وجود دارد؛ علاوه بر آن این ظرفیت نقش محوری در اقتصاد آموزش و پرورش دارد. 

وی با تاکید بر هم افزایی بخش‌های مختلف صندوق ذخیره با یکدیگر گفت: باید شرکت‌ها و هلدینگ‌ها از رویکردهای قدیمی و سنتی فاصله گرفته و با ایده‌های جدید و تحول گرا پیش بروند؛ با این رویکرد موسسه می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کمک به معیشت اعضا تاثیرگذار باشد. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هلدینگ پتروفرهنگ به عنوان مجموعه پتروشیمی این موسسه علاوه بر تولید متانول به سمت تنوع محصولات به ویژه محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر حرکت کند. 

عباسی با تاکید بر لزوم حمایت مجلس و دولت از اهداف راهبردی و تحول آفرین صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه در این خصوص پیش بینی‌های خوبی شده که قطعا در بهبود وضعیت صندوق تاثیرگذار خواهد بود. 

وی در ادامه با اشاره به تجربیات خود در حوزه فعالیت‌ها و ایجاد ظرفیت بخشی برای کمک به توسعه منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: در این تجربه بدون کمک گرفتن از نهادهای دولتی و صرفا با تکیه بر ایده‌های خلاقانه و کاربردی ضمن توسعه برنامه‌های توسعه‌ای منطقه، درخصوص ورود به عرصه صادرات به کشورهای اروپایی موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم. 

نماینده مردم کازرون تاکید کرد: آمادگی خود را برای هر نوع فعالیت و راهنمایی در حوزه‌های عملکردی صندوق ذخیره با توجه به تجارب و دانش کسب شده اعلام می‌کنم همچنین در حوزه تعاملات با مجلس و دولت هم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط و عملکرد یکسال اخیر صندوق به وضوح مشهود است که در مورد مطالبات متعدد فرهنگیان به ویژه احیای بانک سرمایه ارزش مالکانه خدمات ارزنده و چشمگیری انجام شده است. 

تاکید بر تنوع بخشی به سبد سرمایه‌گذاری موسسه

در ادامه نجف‌پور کردی با اشاره به اقدامات این صندوق طی یک سال گذشته بیان کرد: این موسسه با چندین نوع چالش مواجه بود که آن‌ها را آسیب‌شناسی کرده و برای رفع آن اقدام کردیم که می‌توان به احیای ارزش مالکانه، احیای بانک سرمایه، بهبود عملکرد فعالیت‌های بیمه‌ای اشاره کرد. 

وی ادامه داد: از جمله این چالش‌ها می‌توان به موضوع تشکیل کمیته انتصابات با هدف انتصاب افرادی دارای سه مولفه تبحر، تخصص و تعهد و با اولویت خانواده فرهنگیان اشاره کرد؛ بیش از ۵۰۰ رزومه مورد بررسی قرار گرفت و ۱۷۰ انتصاب صورت پذیرفت که از این تعداد ۴۵ درصد انتصاب‌ها از میان فرهنگیان و خانواده‌های آنان انجام شده است. 

نجف‌پور کردی اظهار کرد: موضوع ساماندهی پرونده‌های حقوقی و احیای سرمایه‌های فرهنگیان بر اثر رفع چالش‌های حقوقی از دیگر مسائل مورد توجه در دوران مدیریتی یک سال اخیر بوده است. 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به تعامل هرچه بیشتر با فرهنگیان را از دیگر برنامه‌های صندوق ذخیره عنوان کرد و گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده از فرهنگیان بعد از برگزاری چند همایش و برنامه تعاملی شاهد رضایت حدود ۹۰ درصدی آنان از موسسه هستیم. 

نجف‌پور کردی بهبود پرتفوی صندوق ذخیره و گذر از تمرکز صرف بر تولید متانول در هلدینگ پتروشیمی را از دیگر برنامه‌های موسسه برشمرد و تصریح کرد: برای برگشت اعتماد فرهنگیان به این صندوق برنامه‌ریزی‌های متعددی داشته‌ایم که با روحیه و تلاش جهادی در حال محقق شدن هستند. 

وی احیای ارزش مالکانه به عنوان مطالبه دیرینه فرهنگیان را یکی از مهم‌ترین اقدامات در این موسسه برشمرد و اظهار کرد: حدود ۵ هزار نفر ساعت برای احیای این طرح کار کارشناسی با حضور متخصصانی در حوزه اقتصاد بورس و بازار سرمایه انجام شد. 

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از خدمات و حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیئت امنا، نمایندگان کمیسیون‌های آموزش و انرژی تجلیل کرد که هم در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم و هم در تعاملات پارلمانی نهایت همراهی داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز