خبرگزاری کار ایران

انتخاب کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس» برای مسابقه دانشجویی «هشت بهشت»

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۲۲

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران اعلام کرد: کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس» به قلم «پرویز سعادتی» به عنوان پنجمین کتاب از سومین دوره مسابقه دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» انتخاب شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب خاطرات مجتبی عطاردی از اساتید دانشگاهی ایران است که ۵۰۰ روز اسارت را در آمریکا تجربه کرده است. 

کلیدی‌ترین موضوع کتاب و شاید انگیزه اصلی نگارنده و دکتر عطاردی از انتشار کتاب، پاسخ به این پرسش است که چرا استادان ایرانی که در همین سال‌ها به آمریکا یا سایر کشورهایی که پلیس ویژه تحریم آمریکا در این کشور مستقر است رفته اند، دستگیر شده‌اند. 

عطاردی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: زندانی شدن یک استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در یک کشور بیگانه تا آنجا که من می‌دانم پیش از دستگیری من رخ نداده بود. به‌ویژه زندانی در زندان بزرگترین قدرت اهریمنی دنیا. این رخ‌داد حتی تصورش هم به ذهن همکاران ما خطور نمی‌کرد. پس از آزادی از زندان و اسارت خیلی از همکاران و نیز برخی از رجال سیاسی کشور توصیه فرمودند شرح این دوران زندان و اسارت را بنویسم تا علاوه‌بر این‌که در تاریخ باقی بماند، شاید برای اساتید دیگر مفید باشد و با مطالعه و آگاهی از آن آمادگی برای وقوع چنین رخ‌داد و یا اقدامات پیشگیرانه برای آن تدبیر کنند. 

پنجمین مسابقه سراسری دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت»، جمعه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. 

دانشجویان علاقمند کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc. ir روز جمعه ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۴ در این مسابقه کتابخوانی شرکت و با یکدیگر رقابت کنند. 

ثبت‌نام در سایت، برای شرکت در مسابقه الزامی است و به دانشجویان برگزیده این دوره از مسابقات جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود. 

نسخه الکترونیکی کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس»، در بن‌سازه (پلتفرم) طاقچه موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز