خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت خبر داد:

برگزاری رقابت‌های ورزشی فرهنگیان با حضور ۱۴۰ هزار شرکت کننده پس از وقفه‌ای ۱۳ ساله

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۶۳۵

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سفر به مشهد و در حاشیه بازدید از مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی از برگزاری رقابت‌های ورزشی ویژه فرهنگیان با حضور ۱۴۰ هزار شرکت کننده پس از وقفه‌ای ۱۳ساله خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد در سفر به مشهد و در حاشیه بازدید از مسابقات ورزشی بانوان فرهنگی اظهار کرد: بعد از ۱۳ سال که از توقف اجرای مسابقات ورزشی فرهنگیان می‌گذرد، با تأکید وزیر آموزش و پرورش، این برنامه در دو بخش آقایان و خانم‌ها از سر گرفته شد. 

وی افزود: هدف از اجرای این مسابقات ایجاد محیط پرنشاط برای همه معلمان است تا بتوانیم با تامین این فضا در کنار سلامت معلمان با کارآمدی بهتری در خدمت دانش آموزان باشیم. 

ستاری فرد ایجاد سلامت و نشاط در محیط تعلیم و تربیت را یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش، برشمرد و تصریح کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت در راستای فرمایش رهبری سعی دارد از ورزش و ابزار رقابتی در دو سطح معلم و دانش آموز استفاده کند؛ به ویژه بعد از دوران کرونا نیاز داریم به عنوان یک ضرورت به اقدامات ورزشی توجه کنیم. 

وی در خصوص علت نام‌گذاری مسابقات به نام شهید ابراهیم هادی گفت: صرف اجرای مسابقات ورزشی، هدف نیست و یکی از اهداف همیشگی، دنبال کردن تربیت تمام ساحتی و ارائه پیوست‌های تربیتی و فرهنگی به ویژه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و ابراهیم هادی معلم ورزشی بود که روحیه پهلوانی داشت و از توانمندی بدنی خود در جبهه‌های حق علیه باطل استفاده کرد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در محیط تربیتی را از اهداف معرفی الگوهای ورزشی به جامعه دانست و ادامه داد: قداست و جذبه معنوی مشهد به ویژه حرم مطهر رضوی و اشتیاقی که همکاران ما برای زیارت حریم رضوی دارند، ارزش افزوده‌ای فراتر از رقابت‌های ورزشی برای معلمان دارد، البته وجود زیرساخت‌های اجرایی مناسب در مشهد باعث شد بتوانیم مسابقات آبرومندی برای همکارانمان برگزار کنیم. 

وی افزود: مسابقات ورزشی فرهنگیان در سه رشته والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز ویژه بانوان اکنون در حال اجرا است. پیش از این مسابقات مردان فرهنگی در اصفهان و فارس برگزار شده است و به محض اتمام این مسابقات از اوایل مرداد مسابقات دانش آموزی را در پیش داریم. 

ستاری فرد اضافه کرد: با توجه به استقبال از این مسابقات و شرکت بیش از ۱۴۰ هزار معلم در سه سطح منطقه ای، استانی و کشوری نیاز است، برای بسط و نظام‌مند کردن این فعالیت‌ها اقدامات جدیدی را انجام دهیم. در سطح استانی بیش از ۱۱۶ هزار نفر، در سطح منطقه‌ای و کشوری ۲۱ هزار نفر و در سطح کشوری بیش از دو هزار نفر همکار فرهنگی آقا و خانم در مسابقات شرکت کردند. 

وی با بیان این که مسابقات ورزشی فرهنگیان پیش نیاز مسابقات ورزشی دانش آموزان است، تأکید کرد: مادامی که معلم در حوزه فعالیت ورزشی سرآمد باشد، می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان باشد و توسعه فعالیت ورزشی معلمان زمینه ساز توسعه ورزش دانش آموزان است. از طرفی برای ساحت زیستی و بدنی در مدرسه نیاز داریم، ابتدا معلم به سطحی از آگاهی، دانش و مهارت در حوزه ورزش برسد تا بتواند آن را به دانش آموز منتقل کند. 

معاون تربیت بدنی و سلامت، خاطرنشان کرد: پیام ما همان پیام و مطالبه رهبر معظم انقلاب برای دانش آموزان است که فرمودند تحصیل، تهذیب، ورزش. ما هم تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت و دغدغه‌هایی که در آموزش و پرورش کشور وجود دارد بستر مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی و با نشاط برای دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز