خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران خبر داد:

اولین دوره پذیرش دانشجو در دانشکده جدید دانشگاه تهران از مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۶۷

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران از آغاز پذیرش اولین دوره دانشجو در این دانشکده جدیدالتاسیس از مهر ۱۴۰۱ در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: راه‌اندازی پژوهشکده و همچنین پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه گام بعدی دانشگاه تهران برای توسعه فعالیت در این حوزه است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران در نشست تبادل تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشکده تازه تأسیس تجارت و مالیه با سازمان‌ها، مراکز و شرکت‌های مرتبط با فعالیت این دانشکده، از پذیرش اولین دوره دانشجو در این دانشکده جدیدالتاسیس از سال تحصیلی آتی خبر داد و گفت: آموزش رسمی و پذیرش دانشجو در دانشکده تجارت و مالیه از مهر ماه ۱۴۰۱ در ۳ رشته مقطع کارشناسی و چهار رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد آغاز می‌شود. 

وی افزود: در اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده، در مقطع کارشناسی رشته‌های مدیریت بیمه، مدیریت بانکداری و مدیریت امور گمرکی و مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت تجارت بین‌الملل، مدیریت تجارت داخلی، مدیریت تجارت الکترونیکی و اقتصاد تجارت الکترونیکی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌شود. 

رئیس دانشکده تجارت و مالیه از ۳ شیوه پذیرش دانشجو در این دانشکده شامل پذیرش از طریق کنکور، پذیرش استعداد درخشان و پذیرش در پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت حل مسائل کاربردی جامعه، صنعت و بازار و اجرای کارآموزی و کارورزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی در صنعت اعضای هیأت علمی دانشکده در زمینه تجارت و مالیه، راهبرد کلیدی دانشکده تجارت و مالیه است. 

وی در معرفی ساختار دانشکده تجارت و مالیه اظهار داشت: دانشکده دارای ۶ گروه علمی است. تأسیس و راه‌اندازی پژوهشکده تجارت و مالیه نیز در برنامه قرار دارد که این پژوهشکده شامل دو مرکز و ۶ گروه پژوهشی خواهد بود و فعالیت‌های آن در راستای دانشگاه نسل چهارم ساماندهی می‌شود. 

آقازاده همچنین ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را به عنوان گام بعدی دانشگاه تهران در این حوزه تخصصی مطرح کرد و گفت: دانشکده تجارت و مالیه به حوزه توسعه آموزش‌های رسمی تجارت و مالیه با رویکرد عملی، توسعه مشاوره‌های حرفه‌ای تجارت و مالیه و توسعه آموزش‌های آزاد تخصصی تجارت و مالیه ورود می‌کند. 

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: این دانشکده با منطق تقاضامحوری و پاسخگویی به‌روزتر و کاربردی‌تر به نیازهای جامعه، صنعت و بازار در حوزه تجارت و مالیه ایجاد شده است تا هماهنگ و هم‌افزا با سایر دانشکده‌ها و مراکز و واحدهای دانشگاه تهران فعالیت کند. 

وی شعار این دانشکده را «دانشکده نسل جدید در تراز جهانی و پاسخگو به نیاز جامعه، صنعت و بازار» عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف این شعار، دانشگاه استنفورد را الگوی فعالیت دانشکده قرار دادیم که مهد فناوری دنیاست و محور فعالیت آن بر سه ضلع مثلث دانش شامل ضلع آموزش، پژوهش و فناوری استوار است. 

وی فناوری، نوآوری، آموزش، تحقیقات و کارآفرینی را به عنوان حوزه اصلی فعالیت دانشکده تجارت و مالیه برشمرد و گفت: این دانشکده در تعامل و همکاری با ذینفعان کلیدی دانشگاهی، حاکمیت و دولت، صنعت و بازار و بخش‌های عمومی و غیردولتی، رسانه‌ها، شهروندان و جامعه در سطح بین‌المللی با رویکرد پایدار، متمایز و اخلاق‌مدار ارزش‌آفرینی اقتصادی و اجتماعی خواهد کرد. 

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به چشم‌انداز این دانشکده، اظهار داشت: چشم‌انداز ما دانشکده تجارت و مالیه این است که در افق ۱۴۱۴، یک دانشکده الگو برای سایر دانشکده‌های نسل چهارم و کارآفرین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز