خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزئیات انتقال نیروهای مازاد دانشگاه پیام نور به آموزش و پرورش/ "رضایت کارمند" در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۵۵

سرپرست دانشگاه پیام نور درباره طرح انتقال نیروهای مازاد دانشگاه پیام نور به آموزش و پرورش گفت اجرای این طرح هنوز قطعی نیست، چرا که ما باید مطمئن شویم که رشته و تخصص نیرویمان مورد نیاز دانشگاه نیست و با رفتن کارمند خلائی در دانشگاه ایجاد نمی‌شود و پیش‌بینی می‌کنم تا دو ماه دیگر بتوانیم در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اسفندماه سال گذشته «قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۲۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت کارمندان مازاد ادارات دیگر نیز می‌توانند در صورت تمایل به آموزش و پرورش منتقل شوند. پس از آن دانشگاه پیام نور هم اطلاعیه‌ای برای انتقال کارکنان این دانشگاه به وزارت آموزش و پرورش صادر کرد.

«ابراهیم تقی‌زاده» سرپرست دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جزئیات این تصمیم‌گیری گفت: ما هنوز در مورد این موضوع به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و باید نتیجه بررسی‌ها را نهایی کنیم ضمن اینکه اجرای چنین تصمیمی باید مورد توافق و رضایت کارکنان باشد و در واحدهایی این اقدام صورت بگیرد که در رشته‌ها و شاخه‌ها نسبت به تعداد دانشجو مازاد نیرو داشته باشیم.

او در ادامه توضیح داد: ممکن است ما در مرکز یا واحدی به طور مثال ۵۰ کارمند داشته باشیم و نسبت آن را با تعداد دانشجوها بسنجیم و به تعدادی نیروی مازاد برسیم. البته ممکن است چنین وضعیتی وجود داشته باشد که تاکید می‌کنم هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و فهرست کاملی از وضعیت مراکز به ما نرسیده و نمی‌توانیم قطعی در موردش صحبت کنیم و ممکن است اصلا نیروی مازادی نداشته باشیم. چنانچه مراکز موضوع نیروی مازاد را به ما اعلام کنند، تازه آن زمان ما این موضوع را به آموزش وپرورش اعلام خواهیم کرد و وزارت آموزش و پرورش جزو مراکزی است که می‌تواند برای انجام این کار مورد تفاهم نهایی قرار بگیرد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه بررسی نیروهای مازاد در سراسر واحدهای پیام نور کشور انجام می‌شود، در مورد زمان اعلام نتیجه نهایی این تصمیم‌گیری گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا دو ماه دیگر بتوانیم به جمع‌بندی برسیم، اما نمی‌توانیم فعلا مسئله‌ای را قطعی اعلام کنیم و در بدنه کارکنان خودمان استرس به وجود بیاوریم در حالی که هنوز چیزی قطعی نیست. برای این کار ما همه جوانب را در نظر می‌گیریم و بررسی می‌کنیم آیا اصلا نیروی مازاد داریم. حتی ممکن است یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور چنین درخواستی به ما بدهد و ما علی رغم رضایت کارمند، نتوانیم با در خواستش موافقت کنیم.

او توضیح داد: به طور حتم در تصمیم گیری در مورد این مسئله باید قطعا رضایت کامل کارمند را در نظر بگیریم و ما هم مطمئن باشیم که رشته و تخصص فرد مورد نیاز دانشگاه نیست. ممکن است فرد از رشته‌ای باشد که دانشگاه به آن نیاز دارد و حتی اگر کارمند هم راضی باشد ما نتوانیم با انتقال او موافقت کنیم. دانشگاه باید اطمینان داشته باشد که با رفتن کارمندش خلائی در دانشگاه و ماموریتش ایجاد نمی‌شود، تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم. در هر حال رضایت کامل کارمند برای ما صد در صد در اولویت است.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه دانشگاه پیام نور که در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در رابطه با همین موضوع در پایگاه خبری این دانشگاه منتشر شده، بدین شرح است:

احتراماً ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه خدمت کلیه کارکنان محترم دانشگاه، با عنایت به هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست عالی دانشگاه، به اطلاع می‌رساند با توجه به اهمیت تسهیل انتقال کارکنان دانشگاه به وزارت آموزش و پرورش، زیر سامانه‌ای در درگاه لجستیک اداری Erp. pnu. ac. ir با مدیریت جناب آقای دکتر قریشیان طراحی شده و در دسترس عزیزان قرار گرفته است و تمامی متقاضیان می‌توانند درخواست انتقال خویش را بطور مستقیم به ایشان منعکس نمایند.

لازم به ذکر است چنانچه همکاران محترم اداری در ارائه درخواست برای انتقال به وزارت آموزش و پرورش با سنگ اندازی و یا اهمال روبرو شدند، می‌توانند مشکل مربوطه را از طریق همین سامانه انتقال داده و پیگیری نمایند.

بدیهی است در اسرع وقت نسبت به پیگیری مشکل و برخورد قانونی با مرجع مربوطه اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

ضمناً راهنمای نحوه ورود و ثبت درخواست انتقال در پیوست این اطلاعیه درج گردیده است.

http://pnu.ac.ir/File/ShowFile.aspx?ID=cc1008fd-bd40-48e6-b50e-6dfdf8b16364

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز