خبرگزاری کار ایران

رییس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:

خودپالایشی جامعه پزشکی با حفظ کرامت پزشکان

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۲۰

وزیربهداشت انتظار دارند سازمان نظام پزشکی با بازگشت اقتدار صنفی خود آستین بالا زند و بحثنظارت بر نهادهای صنفی را بر عهده گیرد و به جای اینکه نامحرمان بر این حوزه ورود کنند، خود باید پیشقدم شده و خودپالایشی جامعه پزشکی را با حفظ کرامت جامعه پزشکی، انجام دهد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی بر لزوم خود پالایشی جامعه پزشکی البته با رعایت حفظ کرامت جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه به وزیر بهداشت اطمینان خاطر دهیم تا ایشان نیز به نیابت از جامعه پزشکی در سطح هیات وزیران این تضمین‌ها را به رییس جمهور و هیات وزیران منتقل کنند.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا زالی در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان به هماهنگی ارکان مختلف نظام سلامت اشاره کرد و گفت: دستاوردهای این موضوع امروز در شورای عالی بیمه متجلی است.

وی تلاش‌های وزیر بهداشت در زمینه اصلاح ارزش نسبی خدمات در جهت استیفای حقوق جامعه پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزیر بهداشت بار‌ها بر استفاده از نظرات انجمن‌ها، ذینفعان و پیشکسوتان پزشکی در بحثاصلاح تعرفه‌های پزشکی و همچنین ارزشگذاری نسبی خدمات تاکید داشته‌اند و به طور مستمر این موضوع را رصد می‌کنند.

زالی همچنین به اقدامات وزیر بهداشت در زمینه مباحثمالیاتی جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در انتقال چالش‌های مالیاتی در سطح هیات وزیران به صورت شجاعانه عمل کردند. در این مسیر با حضور دکتر هاشمی ملاقات‌هایی مختلفی را با وزیر اقتصاد داشتیم و لحظه به لحظه پیگیر تفاهم‌نامه مالیاتی بودند. برهمین اساس حضور دکتر هاشمی در وزارت بهداشت برای ما فرصت است.

وی درباره تلاش‌های وزیر بهداشت درباره بحثمجازات حبس پزشکان و تماس‌های مکرر با رییس قوه قضاییه برای حل و فصل این موضوع، گفت: در این زمینه نیز دکتر هاشمی کنار نهاد صنفی حرکت کردند و نهایتا این موضوع نیز به دستاوردی بزرگ منجر شد.

زالی هجمه‌های رسانه‌ای به جامعه پزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنای دکتر هاشمی در این زمینه نیز آن بود که نکند هجمه‌های رسانه‌ای به جامعه پرافتخار پزشکی آسیب برساند. بر همین اساس شخصا در این موضوع دخالت کردند و از یک جریان سازی رسانه‌ای بر علیه جامعه پزشکی کشور جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: البته دکتر هاشمی نیز از ما انتظاراتی دارند. در فرآیندی که به سمت واقعی شدن تعرفه‌ها حرکت می‌کنیم و تحولی شگرف در بحثارزشگذاری نسبی خدمات اتفاق می‌افتد، انتظار دارند سازمان نظام پزشکی با بازگشت اقتدار صنفی خود آستین بالا زند و بحثنظارت بر نهادهای صنفی را بر عهده گیرد و به جای اینکه نامحرمان بر این حوزه ورود کنند، خود باید پیشقدم شده و خودپالایشی جامعه پزشکی را با حفظ کرامت جامعه پزشکی، انجام دهد. البته که این موضوع خواسته‌ای منطقی است. ما باید در این زمینه به دکتر هاشمی اطمینان خاطر دهیم تا ایشان نیز به نیابت از جامعه پزشکی در سطح هیات وزیران این تضمین‌ها را به رییس جمهور و هیات وزیران منتقل کنند.

زالی گفت: مطمئنم که آحاد مجمع در سراسر کشور به خودپالایشی توسط هیات مدیره‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها و فرایندی که به اقتدار دوباره سازمان نظام پزشکی منجر خواهد شد، اهتمام ویژه خواهند داشت. این موضوع بی‌تردید تعامل بیشتری را میان ما و وزارت بهداشت رقم خواهد زد.

وی آمادگی مجمع عمومی نظام پزشکی برای همراهی و کمک درطرح تحول سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت مجمع عمومی سازمان به عنوان مشاوری امین در اجرای طرح تحول، کنار وزارت بهداشت خواهد بود. همچنین مطمئنم که با نگاه بلند وزیر بهداشت، قطعا گوش شنوایی در وزارت بهداشت برای شنیدن آنچه که در جامعه پزشکی در جریان است، وجود دارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین در ادامه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را حضور شخصیت علمی و عدالت محور دکتر ربیعی در مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: دکتر ربیعی از ایده پردازان در حوزه اقتصاد و اجتماعی هستند و صاحب مطالعات پژوهشی ارزنده در حوزه آسیب‌های اجتماعی.

وی همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نظام پزشکی و توجه به نهادهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ادوار گذشته خاطرات تلخی را از شورای عالی بیمه داشتیم و بسیاری از دوستانی که در مسند وزیر رفاه و رییس شورای عالی بیمه قرار داشتند، برخوردهای متفاوتی را شاهد بودیم. اما در چند جلسه اخیر شورای عالی بیمه، دکتر ربیعی با توجه به ملاحظات دولت، نظرات فنی سازمان نظام پزشکی را مد نظر قرار می‌دهند و این موضوع فرصتی استثنایی برای سازمان نظام پزشکی است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی از همراهی و همگامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین سوابق دکتر نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌های صنفی و نظام پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشحالیم که سکاندار تامین اجتماعی برادری پاکدست و علاقه‌مند به حوزه صنفی است. حضور دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی فرصتی بسیار استثنایی است. یکی از افرادی که در جریانات چالش‌ تعرفه‌ای برادرانه با سازمان تشریک مساعی کرد، دکتر نوربخش بود.

گفتنی است؛ در روز نخست برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر ایدنی، رییس شورای عالی نظام پزشکی گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده در دوره جدید سازمان، چالش‌های پیش روی سازما در زمان آغاز کار، راهبرد‌ها، اهداف، اصول حاکم بر فعالیت‌های شورای عالی و همچنین گزارشی از برگزاری ۱۴ جلسه شورای عالی و ۱۰۳ مصوبه تصویب شده را ارایه دادند، گزارش بازرسان مجمع عمومی سازمان نیز از عملکرد سازمان ارایه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز