خبرگزاری کار ایران

لطفی در واکنش به سخنان دانشور:

اطلاعات اشتباه مسئولان از محل زندگی کودکان کار تبعات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۸۵

«خانم دانشور رئیس کمیته آسیبهای اجتماعی شورای شهر تهران اخیرا آماری را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه ۸۰ درصد کودکان کار و خانواده‌هایشان در منطقه ۱۲ زندگی می‌کنند که این آمار هیچ پایه‌ی علمی ندارد.»

عضو اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار ضمن رد اظهارات اخیر رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی شورای شهر تهران مبنی بر ساکن بودن ۸۰ درصد کودکان کار و خانواده‌هایشان در منطقه ۱۲، این آمار را هجوآمیز خواند. او در گفتگو با ایلنا بیشترین تعداد کودکان کار را در مناطق ۱۷،۱۸، ۱۹ و محله‌های افسریه، خاوران و فرحزاد اعلام کرد.

محمد لطفی، فعال حقوق کودکان کار در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: اواخر دهه ۷۰ وقتی فعالیت‌هایمان را در مورد کودکان کار آغاز کردیم تراژدی ماجرا این بود که حضور کودکان کار انکار می‌شد اما اکنون این ماجرا به وضعیتی کمدی تبدیل شده و به این سمت رفته که نهادهای مختلف آمارهای شگفت‌انگیز و متفاوتی از کودکان کار ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از کمدی هم عبور کرده‌ایم و به هجو رسیده‌ایم افزود: خانم دانشور رئیس کمیته آسیبهای اجتماعی شورای شهر تهران اخیرا آماری را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه ۸۰ درصد کودکان کار و خانواده‌هایشان در منطقه ۱۲ زندگی می‌کنند که این آمار هیچ پایه‌ی علمی ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی آماری در مورد کودکان کار داده می‌شود باید واقعیتهای اجتماعی در نظر گرفته شود و همچنین منبع آن را اعلام کنند.

به گفته وی وقتی یک مقام مسئول در مورد کودکان کار آماری می‌دهد صحبت ایشان در آینده مبنای عمل قرار می‌گیرد که وقتی این اظهارات دقیق و کار‌شناسی نباشند تبعات آن به جامعه بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: اگر چه منطقه ۱۲ یکی از مناطق پرآسیب و به دلیل وجود بازار بزرگ تعداد زیادی از کودکان کار در آنجا زندگی می‌کنند، اما مطمئنا۸۰ درصد آن‌ها و خانواده‌هایشان در این منطقه نیستند.

این عضو اتاق فکر شورای ساماندهی کودکان کار در پاسخ به این سوال که تعداد کودکان در کدام مناطق شهر تهران بیشتر است، گفت: اصولا تعداد این کودکان در مناطق حاشیه‌ای و در محلاتی که کارگاههای زیادی وجود دارد بیشتر است.

لطفی به منطقه یافت آباد که در آنجا مبل فروشی‌های بسیاری وجود دارد اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت که تقریبا نیمی از خانه‌های آن اطراف کارگاه‌هایی هستند که کودکان کار در آنجا مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه منطقه فرحزاد نیز یکی دیگر از مناطق پذیرای کودکان کار است، افزود: حاشیه‌های شهر به طور مثال افسریه، خاوران و یا همچنین مناطق ۱۷،۱۸ و ۱۹ به دلیل وجود کارگاههای صافکاری بازارهای مبل و شهرک صنعتی چهاردانگه که نزدیک به منطقه یافت آباد است کودکان کار زیادی وجود دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز