خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال انجام می‌شود:

راه‌اندازی مراکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته در ۳۱ استان

کد خبر : ۱۷۴۸۴۲

«این مراکز مبتنی بر خانواده بوده که افراد معتاد ۹۰ تا ۱۸۰ روز در این مراکز حضور پیدا می‌کنند. /»

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد در ۳۱ استان تا پایان سال خبر داد و گفت: معتادان برای درمان و آموزش می‌توانند ۹۰ تا ۱۸۰ روز در این مراکز حضور پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، همایون هاشمی در حاشیه افتتاح همزمان ۴ مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان در استان تهران و یک مرکز در استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از بهبود یافتگان اعتیاد اظهار داشت: برنامه‌های مدونی برای حمایت از این افراد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد گفت: این مراکز مبتنی بر خانواده بوده که افراد معتاد ۹۰ تا ۱۸۰ روز در این مراکز حضور پیدا می‌کنند.

هاشمی گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی گام‌های خوبی را در حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد برداشته است که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما اختلالی در حوزه درمان و پیشگیری داریم چرا که فرد معتاد بعد از بهبودی رها می‌شود و به همین خاطر شرایط برگشت آن به اعتیاد فراهم می‌شود.

هاشمی گفت: در همین راستا سازمان بهزیستی مطالعات متعددی را انجام داد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید مراکز بازتوانی و توانمندسازی جامعه‌پذیری بهبود یافتگان اعتیاد را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این مراکز ظرفیت نگهداری ۱۵ تا ۲۰ نفر را دارد به طوری که هزینه نگهداری افراد در این مراکز توسط خیرین و بهزیستی تأمین می‌شود.

هاشمی افزود: در این مراکز مهارت‌های آموزشی، بازتوانی و مسائل فرهنگی به معتادان بهبود یافته آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: قطعاً با آغاز فعالیت مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان اعتیاد آمار افراد برای برگشت مجدد به اعتیاد کاهش پیدا می‌کند ضمن اینکه راه‌اندازی این مراکز با توجه به مدل آن آسان است.

هاشمی گفت: طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ۵۰۰ معتاد بی‌خانمان وجود دارد که از اولویت‌های سازمان بهزیستی فراهم کردن شرایط زندگی برای این افراد است به طوری که این تعداد در مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبود یافتگان حضور پیدا خواهند کرد.

هاشمی تأکید کرد: در فاز نخست و در ۶ ماه ابتدا مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبود یافتگان اعتیاد در ۱۰ استان از جمله استان لرستان، فارس، خراسان رضوی، مرکزی، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و البرز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تا پایان سال در تمام استان‌ها مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبود یافتگان اعتیاد راه‌اندازی خواهد شد.

هاشمی در خصوص اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش‌بینی شده است ضمن اینکه ما امسال بنا داریم ۱۵ میلیون نفر را در حوزه آموزش، پیشگیری و آگاه‌سازی شرکت دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز