خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عدم رسیدگی به کودک آزاری به نهادهای اجرایی بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۲

تاکنون در مجلس درمورد کودکان بیشتر بحثبر سر سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بوده اما جا دارد به مسئله کودک آزاری نیز رسیدگی شود.

ایلنا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد خلاءهای موجود در قانون پیرامون بحثکودک آزاری گفت: هر حادثه‌ای از این دست که رخ می‌دهد به ضعف قانون ارتباطی پیدا نمی‌کند. گاهی مشکل از نهادهای اجرایی است.

در پی انتشار خبر چند مورد کودک آزاری توسط والدین در رسانه‌ها، عبدالرضا مصری(عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) به خبرنگار ایلنا گفت: هر حادثه‌ای از این دست که رخ می‌دهد به ضعف قانون ارتباطی پیدا نمی‌کند. گاهی مشکل از نهادهای اجرایی است. اگر نهادهای اجرایی در این زمینه اختیارات لازم را ندارند باید از مجلس و دولت تقاضا کنند تا به مسئله بررسی شود.

وی افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خانواده‌ها به فرزندان خود توجه کافی دارند و حتی از هزینه‌های خودشان می‌زنند تا به بچه‌هایشان برسند. در یک کشور ۶۰-۷۰ میلیون نفری ممکن است که چند مورد از این اتفاقات هم رخ بدهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای جلوگیری از این موارد در کشور؛ نهادهایی مانند اورژانس اجتماعی، بهزیستی و نهادهای دیگری در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز مداخله کنند. برنامه‌های تلویزیون هم راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه می‌کند. البته باید به خانواده‌ها هم آموزش لازم را داده شود تا در صورت بروز این اتفاقات بتوانند واکنش مناسب داشته باشند. مجلس نیز نسبت به این موضوعات بی‌توجه نیست.

ناصر کاشانی(نماینده مردم زاهدان و دیگر عضو کمیسیون اجتماعی) نیز گفت: این اتفاقات در کشور ما که یک کشور اسلامی است باعثتلنگر می‌شود. تاکنون در مجلس درمورد کودکان بیشتر بحثبر سر سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بوده اما جا دارد به مسئله کودک آزاری نیز رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز