خبرگزاری کار ایران

جعفرپور به ایلنا خبر داد:

برگزاری ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۲۶۷

سرپرست تولیت شمس تبریزی از برگزاری ششمین کنگره بین المللی شمس و مولانا طی روزهای هفتم تا دهم مهر ماه در شهرستان خوی خبر داد.

رضا جعفر پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جایگاه برگزاری کنگره های سالانه شمس و مولانا گفت: این همایش ها که با حضور بزرگان مطرح داخل و خارج کشور، اساتید دانشگاهها و متخصصین حوزه عرفان و شمس برگزار می‌شود، در شناساندن عرفان اسلامی و تبیین اندیشه‌های شمس و مولانا در روزگار امروزین موثر است.

وی تاریخ برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی شمس تبریزی را روز هفتم مهرماه سال جاری و با سخنرانی اساتید برتر در شهرستان خوی عنوان کرد و گفت: نوبت صبح روز هفتم‌ مهرماه همایش به صورت حضوری و در نوبت‌های بعدی و روزهای ۸ و۹ و ۱۰ مهرماه بصورت وبینار و مجازی برگزار می شود.

رضا جعفرپور به محدودیت های انجام گرفته به جهت بیماری کرونا در خصوص برگزاری گسترده این کنگره اشاره کرد و افزود:  باتوجه به مصوبات ستاد کرونا، این کنگره مهم و فرهنگی به صورت مجازی و در بستر "وبینار" متعلق به نمایندگی سازمان یونسکو در ایران، ادامه خواهد یافت.

وی به سخنرانی اساتید شمس‌شناس و مولوی‌پژوه داخلی و خارجی  در قالب مجازی این کنگره پرداخته و گفت: اعضای هیات علمی این کنگره و برگزیدگان مقالات علمی در این وبینار سخنرانی مجازی می‌کنند.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌اللملی شمس تبریزی اضافه کرد: ۵۶ مقاله و متن سخنرانی علمی و پژوهشی به دبیرخانه علمی کنگره ارسال شده است.

جعفرپور تصریح کرد: توجه به جایگاه عرفان اسلامی و شناساندن و تبیین اندیشه های شمس و مولانا و همچنین شناساندن وجود مزار شمس در خوی، از اهداف اصلی برگزاری کنگره های علمی و جشنواره های سالانه شمس تبریزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز