خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:

بیش از ۸۱ درصد مصرف انرژی در آذربایجان غربی در بخش خانگی است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۱ درصد مصرف انرژی در آذربایجان غربی در بخش خانگی بوده است.

اکبر حسن بگلو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش مدیریت مصرف در صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق گفت: بیش از ۸۱ درصد مصرف انرژی در آذربایجان غربی در بخش خانگی بوده که ۴۵ درصد مصرف برق به این بخش اختصاص دارد .

وی افزود: کاهش مصرف برای عبور از پیک تابستان از الویت برنامه های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در فصل تابستان امسال خواهد بود.

وی هدف گذاری شرکت توانیر برای استان آذربایجان غربی را برای کاهش پیک در سال جاری ۶۷ مگاوات ذکر کرد و گفت: این هدف گذاری در سال ۹۴ ، ۶۲ مگاوات بوده که با همکاری و مشارکت مردم این رقم به ۱۱۵ مگاوات رسید.

وی یادآور شد: در سال جاری مشوق های خوبی برای کشاورزان و صنعتگران که در امر مدیریت مصرف همکاری خوبی را با شرکت توزیع نیروی برق داشته باشند در نظر گرفته شده است.

حسن بگلو شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی را با یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۰۰ مشترک جزو هفت شرکت بزرگ در کشور از لحاظ حجم شبکه و اشتراک توصیف کرد .

وی اجرای طرح جهادی کاهش تلفات در آذربایجان غربی را از دیگر برنامه های مهم و در الویت شرکت توزیع نیروی برق استان ذکر کرد و افزود: تلفات آذربایجان غربی در بخش غیر فنی در پایان سال ۹۴ از ۱۶.۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته و در سال ۹۵ نیز در تلاش هستیم این رقم را به ۱۱ درصد برسانیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: در سال جاری کلیه دستگاههای اندازه گیری تست نشده مورد بازبینی و تست قرار خواهد گرفت و با دستکاری کنندگان کنتور و کابل سرویس مطابق قانون برخورد خواهد شد همچنین با اعلام اینکه در استان حدود ۱۰۰۰۰ برق غیرمجاز وجود دارد افزود : با تقویت اکیپ های جمع آوری برقهای غیرمجاز با این پدیده شوم برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۳۶۸۶