خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا

بیش از 900 تاکسی فرسوده ارومیه امسال نوسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از ثبت نام 969 دستگاه از تاکسی های فرسوده شهر ارومیه برای نوسازی خبر داد.

«فخر الدین معصوم زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، بااعلام این که روند تبدیل به احسن تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از 12 بهمن به صورت همزمان با سراسر کشور در ارومیه آغاز شد ، افزود: در این طرح نوسازی، تلاش خود را برای تبدیل به احسن تمامی تاکسی‌های فرسوده موجود انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه 1712 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر ارومیه وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 969 دستگاه تاکسی فرسوده تا مدل 83 در روند نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده اند.

معصوم زاده از پژو 405 و سمند باموتور پایه گازسوز به عنوان خودروهای جایگزین و بانک‌های پارسیان، تجارت و ملت را نیز به عنوان بانک‌های عامل تامین کننده منابع مالی و ارائه دهنده وام به دارندگان خودروهای فرسوده معرفی کرد.

وی افزود: برخورداری خودروهای جایگزین از مخزن سی ان جی با امکان پیمایش حداقل 300کیلومتر درهربار سوخت گیری، نصب جی‌پی‌اس برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و نصب تاکسی متر برای محاسبه و اعلام کرایه جابه‌جایی مسافران از مهمترین ویژگی‌های فنی تاکسی‌های نو خواهند بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی 8 سال است ، تاکید کرد: امید است نوسازی تاکسی‌های فرسوده موجب کاهش آلاینده‌های هوا و ارتقای سطح رفاه عمومی و همچنین افزایش رضایتمندی تاکسیرانان و صرفه جویی در مصرف سوخت و تقلیل عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه به 7 سال شود.

کد خبر : ۳۶۰۶۷۵