خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست ارومیه خبر داد

آغاز پایش زیست محیطی بیمارستان‌های ارومیه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارومیه از پایش دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی و تیز و برنده بیمارستان‌های سیدالشهداء، ارتش و آذربایجان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «مختار خانی» گفت:  این نمونه‌برداری بر اساس ضوابط قانون مدیریت پسماند و در راستای اجرای دستورالعمل‌های اجرائی این قانون صورت می‌گیرد.

خانی افزود: این بازدید توسط کارشناسان پایش پسماند محیط زیست ارومیه، کارشناس بهداشت محیط بیمارستان و نماینده آزمایشگاه معتمد صورت پذیرفت.

وی گفت هدف از پایش‌های مذکور انجام تست‌های میکروبیولوژی جهت اطمینان از صحت و سالم بودن دستگاه بی‌خطر ساز و راستی آزمائی عملکرد آن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: عملکرد دستگاه بی‌خطرساز بیمارستان‌های مذکور به صورت دوره‌ای و منظم توسط آزمایشگاه معتمد سازمان و با نظارت کارشناسان پایش محیط زیست مورد پایش قرار می‌گیرد.

خانی با بیان اینکه روزانه بیش از 5/2 تن زباله‌های عفونی و بیمارستانی در ارومیه تولید می‌شود، افزود: پسماندهای بیمارستان‌های این شهرستان پس از بی‌خطرشدن به سایت دفن زباله شهری ارومیه منتقل شده و به صورت کاملاً بهداشتی دفن می‌شوند.

کد خبر : ۳۵۹۳۸۷