خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان خبر داد:

18 ساعت تلاش برای نجات جان مادر باردار در شاهین دژ

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۳۱۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ از نجات جان مادر باردار 25 ساله بعد از زایمان طبیعی در این شهرستان خبرداد.

دکتر جبارزاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر افزود: مادر باردار 25 ساله حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز سه شنبه مورخ « 4 اسفندماه » با علائم شروع درد زایمانی به بیمارستان مراجعه و در بخش زایمان پذیرش می شود. تقریبا" یک ساعت بعد از مراجعه ، زایمان طبیعی صورت می گیرد و نوزاد با آبکار 7 متولد و دچار مشکل تنفسی می شود که بلافاصله با حضور متخصص اطفال در بخش اطفال بستری می شود. حدود نیم ساعت بعد مادر دچار خونریزی شدید و با افت فشار خون به اطاق عمل انتقال داده می شود.

وی افزود: اکیپ پزشکی بلافاصله با حضور متخصص زنان و زایمان به علت خونریزی شدید و جهت جلوگیری از خونریزی مجبور به عمل جراحی هیستروکتومی می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ افزود : عمل جراحی با موفقیت حدود ساعت 11 شب به اتمام رسیده و بیمار به بخش ICU انتقال داده می شود و حدود 2 ساعت بعد دوباره دچار مشکل قلبی و تنفسی شده و سریعا " با حضور متخصصین CPR انجام و خوشبختانه موفق بوده و بیمار به وضعیت استیبل رسیده و سپس هماهنگی های لازم با مرکز مجهزتر استان جهت انتقال بیمار انجام می پذیرد.

با عنایت به اینکه وضعیت بیمار به گونه ای بود که باید از طریق بالگرد انتقال می یافت با هماهنگی ستاد هدایت استان صبح روز چهارشنبه یک دستگاه بالگرد به شهرستان اعزام ، بیمار حدود ساعت 30/10 صبح به همراهی متخصص زنان و زایمان ، پرستار ویژه بخش  ICUو کارشناس هوشبری به بیمارستان شهید مطهری ارومیه انتقال داده می شود .

وی افزود هم اکنون وضعیت عمومی بیمار در بیمارستان مطهری و نوزاد در بیمارستان شهید راثی شاهین دژ مطلوب گزارش شده است .

مدیر شبکه در ادامه از زحمات فرماندار ، رئیس بیمارستان، رئیس مرکز بهداشت، رئیس هلال احمر و اعضای شورای تامین که در جهت نجات جان بیمار تلاش های مضاعفی را انجام داده اند تقدیر و تشکر بعمل آورد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز