خبرگزاری کار ایران

در جلسه ساماندهی شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی

صدور پروانه صنفی برای بیش از 6 هزار نفر در پلدشت در بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: بیش از 6 هزار نفر در این شهرستان از نظام صنفی کارهای کشاورزی پروانه صنفی فعالیت در بخش کشاورزی و دام دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا، قاسم تارودی زاده در جلسه ساماندهی شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی در زمینه رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب که در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی پلدشت با حضور مدیر سازمان تعاونی روستایی استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: نظام صنفی کارهای کشاورزی از سال¬های گذشته در این شهرستان تشکیل شده و بیش از 88 درصد بهره برداران بخش کشاورزی و دامی پلدشت عضو آن هستند.

تاروردی زاده افزود: بایستی تمام شرکتهای تعاونی تولید، تشکل های آببران و تعاونی های روستایی جهت ساماندهی و هویت بخشی به بخش کشاورزی ، نظام صنفی را تقویت و با عضویت شرکتها در نظام صنفی بتوانند با تشکیل اتحادیه در بخش های مختلف، از اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی استفاده نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از آنجائیکه مسئولیت تنظیم بازار به عهده سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده ، در این زمینه برای کوتاه کردن دست واسطه ها ، تعاونی های تولید می توانند نقش به سزایی در خرید محصولات تولیدی اعضاء و عرضه آن از طریق تعاونی ها به بازارداشته و این محصولات را به قیمت واقعی به فروش برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که شرکتها با رعایت الگوی کشت محصولات استراتژیکی همچون دانه های روغنی ، غلات ، ذرت ، چغندرقند و .....، تناوب زراعی را رعایت نموده و از شیوع آفات و بیماریها جلوگیری نمایند و به منظور استفاده بهینه از آب ، بهره برداران را به اجرای سیستم ها ی نوین آبیاری تشویق نمایند.

کد خبر : ۳۴۹۷۴۶