خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

افتتاح دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره‌های چوبی در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۳۷۶

دوازدهمین دوسالانه ملی نگاره‌های چوبی امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاونان و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به آثار هنری در مجتمع فرهنگی- هنری ارومیه آغاز به کار کرد .

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاح این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی، برپایی این نمایشگاه را رویداد مهمی برای جامعه هنر پژوهان و علاقمندان به هنرها و صنایع بومی و سنتی استان و منطقه دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح دوازدهمین دو سالانه ملی نگاره های چوبی گفت: برپایی این نمایشگاه رویداد مهمی برای جامعه هنر پژوهان و علاقمندان به هنرها و صنایع بومی و سنتی استان و به خصوص ارومیه است.

جلیل جباری اظهار کرد: استان های بسیاری مشتاق بودند تا میزبانی این دو سالانه را عهده دار شوند که آذربایجان غربی موفق به این میزبانی شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دو سالانه ملی نگاره های چوب افزود: برپایی نمایشگاه های هنرهای سنتی کشور می تواند از فراموشی برخی از رشته های هنر سنتی و صنایع دستی جلوگیری کند.

جباری گفت: ایجاد تعامل با هنرمندان کشور و تلاش برای شناسایی و حل مشکلات هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی از دیگر اهداف برگزاری این دو سالانه است.

آذربایجان غربی دارای بیش از 20 هزار هنرمند فعال در عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز