خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبر داد

بهره‌برداری 16پروژه آبرسانی درروستاهای آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره‌برداری 16پروژه آبرسانی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجردرروستاهای استان خبرداد.

کاظم محمدی اقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزارو 172خانوارروستایی با چهارهزار و 982 نفر جمعیت ازنعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی اعتبار هزینه شده برای آماده‌سازی این پروژه‌ها را 61 میلیارد و 190 میلیون ریال اعلام و اظهارکرد: از این تعداد پروژه آماده بهره‌برداری، پنج پروژه درشهرستان ارومیه و پنج پروژه نیز در شهرستان شاهی‌ندژ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: عملیات اجرایی سه پروژه  آبرسانی روستایی در شهرستان‌های مهاباد، بوکان واشنویه نیز به اتمام رسیده که همزمان با سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهنمد اسلامی افتتاح و بهره‌برداری ازآنها آغاز خواهد شد.

محمدی اقدم افزود: در اجرای این پروژه‌ها 76 کیلومتر لوله‌گذاری، 910 متر مکعب مخزن ذخیره آب و 23 مورد چشمه بازسازی و بهینه سازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از افتتاح دو نمایندگی شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود 608 روستا در ارومیه و پراکندگی بالای این روستاها، همزمان با دهه فجر نمایندگی این اداره در ارومیه و در دو بخش نازلو انزل ارومیه ایجاد خواهد شد.

محمدی‌اقدام هدف از ایجاد نمایندگی در این دو بخش را تسهیل در رسیدگی به مشکلات مشترکین آب و فاضلاب روستایی و کاهش تردد به مرکز شهر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی بر اصلاح و بهبود کیفیت آب شرب 232 روستای اطراف دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: با توجه به پس رفت آب دریاچه ارومیه، شاهد شوری آب شرب این روستاها هستیم.

وی ادامه داد: برای بهبود این وضعیت در تلاش برای انجام اقدامات جایگزین از جمله حفر چاه، انتقال آب از سایر روستاها و چشمه‌ها هستیم که برای این منظور نیازمند 102 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کد خبر : ۳۴۲۹۸۸