خبرگزاری کار ایران

تعطیلی مدارس ۵ شهر استان آذربایجان غربی در پی ورود ریز گردها و آلودگی هوا

کد خبر : ۲۵۰۵۰۴

به علت غبارآلود بودن هوا و بالا بودن میزان گرد و غبار، مدارس سری صبح مقطع ابتدایی در شهرهای ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد تعطیل است.

آمورش و پرورش استان آذربایجان غربی، امروز، مدارس ابتدایی شهرهای ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد را به علت وجود پدیده ریزگردها و بالا بودن میزان گرد و غبار را تعطیل کرد.

به گزارش ایلنا، مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این باره گفته است: به علت غبارآلود بودن هوا و بالا بودن میزان گرد و غبار، مدارس سری صبح مقطع ابتدایی در شهرهای ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد تعطیل است.

مهدی محمدپور گفته: در ارومیه فقط مدارس ناحیه ۱ و ۲ و در مهاباد مدارس کلیه مقاطع در سری صبح تعطیل است.

مسوولان بخش سلامت استان نیز با صدور اطلاعیه ای از افراد دارای سن بالای ۵۵ سال، کودکان و بیماران قلبی عروقی خواسته‌اند تا از ترددهای غیرضروری در سطح شهرهای یاد شده بپرهیزند.

پدیده گرد و غبار از عصر روز یکشنبه وارد آذربایجان غربی شده و شهرهای جنوبی را بیشتر تحت تاثیر خود قرار داده است.

بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی میزان گرد و غبار هوا عصر روز یکشنبه در سردشت ۱۷ برابر حد استاندارد بوده که حتی موجب کاهش دید تا میزان ۳۰۰ متر در سطح شهر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز