خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان کارگری آذربایجان در گفتگو با ایلنا:

مدیرکل کار آذربایجان غربی با کانون بازنشستگان کارگری تعاملی نداشته است

کد خبر : ۱۴۰۳۳۵

با وجود ۴۲ هزارنفر عضو کانون بیش از یکسال است که اعضای کانون بازنشستگان کارگری در این استان صاحب دفتری نشده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان آذربایجان‌غربی می‌گوید: با وجود ۴۲ هزارنفر عضو کانون بیش از یکسال است که اعضای کانون بازنشستگان کارگری در این استان صاحب دفتری نشده‌اند.

داداش محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با وجود املاک متعدد تامین اجتماعی و ساختمان خالی نهادهای مدنی در ارومیه، متاسفانه مسئولی نیست که از این تشکل فراگیر کارگری حمایت کند.

وی تصریح کرد: با نماینده مردم ارومیه و نایب رئیس فراکسیون کارگری مکاتباتی در خصوص واگذاری دفتری برای فعالیت آبرومندانه کانون بازنشستگان صورت گرفته، ولی تاکنون توفیقی نداشته‌ایم.

محمدی با انتقاد از نحوه برخورد مدیرکل کار آذربایجان غربی با اعضای این کانون اظهار داشت: دو طبقه از ساختمان نهادهای مدنی کارگری استان خالی از سکنه است. ایشان عنوان نمودند ما چنین اجازه‌ای از وزارتخانه برای استقرار کانون کارگری بازنشسته آذربایجان غربی نداریم.

وی به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته که این امر جفا در حق بازنشستگان است.

محمدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از مظلوم‌ترین اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی بود که چرخ اقتصادی و تولید در کشور در دستان توانمند بازنشستگان و مستمری‌بگیران بود، اما متاسفانه امروز دریافتی آن‌ها با هزینه‌های کمرشکن زندگی همخوانی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز