خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد:

ازصنعت، سرمایه گذاری و اشتغال حمایت می‌کنم

کد خبر : ۱۳۸۰۳۰

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: در طی سال‌جاری نسبت منابع مالی صرف شده در شهرک‌سازی نسبت به هزینه کرد شرکت رشد کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: در طی سال‌جاری نسبت منابع مالی صرف شده در شهرک سازی نسبت به هزینه کرد شرکت رشد کرده است.
به گزارش ایلنا از ارومیه، پرنیان در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب افزود: این شرکت با رشد ۶۱ درصدی در منابع مالی در بین شرکت شهرکهای صنعتی استانی رتبه ۷ کشوری را بدست آورده و در دریافت مطالبات معوق نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی با بیان اینکه چابک سازی، رضایتمندی واحدهای تولیدی و پویا سازی سیستم از عمده اقدامات مورد توجه در ماههای اخیر بوده است، افزود: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فقدان بازار، نبود تکنولوژی و مشکلات شراکتی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی است.
پرنیان با اشاره به لزوم ایجاد شهرک صنعتی الگو در استان، افزود: یکی از کمبودهای استان، پائین بودن میزان سرمایه گذاریهای کلان صنعتی بوده است که باید با جذب سرمایه گذاران عمده بتوان این مشکل را حل و باعثایجاد اشتغال پایدار در استان شویم.
وی با اشاره به وجود مشکلات موجود در شهرک سازی و ایجاد اراضی صنعتی، اظهار داشت: عدم وجود زمین صنعتی برای تملک و بالا بودن قیمت زمین بدلیل کشاورزی بودن استان و مرغوب بودن اراضی و نیز وجود معارضین متعدد از عمده مشکلات موجود در زمینه شهرک سازی است.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲۲ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، افزود: با بهره برداری از این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال برای بیش از ۱۸ هزار نفر فراهم شده است.
وی ادامه داد: در کل تعداد ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این بین، ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری به سرمایه گذاران هستند.
پرنیان با اشاره به اینکه ۲۰۵ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راکد شده‌اند، گفت: از این می‌ان، ۱۵۰ واحد تولیدی بعد از سال ۱۳۸۵ تعطیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه در فروردین ماه سالجاری بعنوان سومین شهرک فناوری در کشور به بهره برداری رسید، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ واحد فنی و مهندسی و شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر هستند و برای بهره برداری از این شهرک ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.
پرنیان ادامه داد: ظرف دو ماه آینده کلینیک صنعت و دانشگاه در شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه با همکاری دانشگاههای استان آغاز بکار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در نظر داریم نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی را در شهرک فناوری راه اندازی نماییم، اذعان داشت: یکی از برنامه‌های معاونت صنایع کوچک برگزاری دوره‌های آموزشی در سه حوزه مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی است برای مدیران و کارکنان واحدهای تولیدی برای افزایش دانش و بهره وری است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانغربی با بیان اینکه ۱۱ نقشه فراگیر خوشه در استان در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر خوشه عرقیات گیاهی و نقل و بیدمشک، خوشه سنگ و خوشه فرآوری محصولات باغی در حال اجرا می‌باشد و خوشه عسل و خوشه تخم آفتابگردان خوی نیز در حال مطالعه است.
وی با اشاره به ایجاد فضای امید برای صنعت و تولید در سالجاری ابراز امیدواری کرد در سال آتی شاهد رشد تولید وصنعت و رونق اقتصادی باشیم.
استاندار آذربایجانغربی نیز در این نشست با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به امورات صنعتگران، گفت: صدور جوازهای صنعتی، تخصیص زمان و صدور پروانه بهره برداری باید در اسرع وقت انجام پذیرد.
قربانعلی سعادت اظهار داشت: باید به هر طریق ممکن از واحدهای تولیدی حمایت کرد و باید با عارضه یابی و شناسایی مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان نسبت ارائه راهکارهای عملیاتی جهت برون رفت آنان از مسائل پیشرو اقدام کرد.
وی با تأکید بر جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید، اذعان کرد: حمایت از صنعت باعثرونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و مبتکران خواهد شد و با بهاء دادن به آن‌ها و استفاده از توان و پتانسیل آنان می‌توان رشد منطقه را فراهم کرد.
سعادت با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس می‌تواند باعثرونق اقتصادی منطقه شود، اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی بعنوان مجری احداثاین منطقه باید با همکاری سایر ادارات و ارگانهای ذیربط نسبت به تأمین زمین و ساختارهای زیربنایی اقدام نماید و همچنین می‌توان با استفاده از توان بخش خصوصی امکانات زیرساختی منطقه را تأمین کرد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری ماکو می‌تواند پتانسیل بالایی در جهت جذب سرمایه گذاریهای خارجی داشته باشد، بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص منطقه و وجود امتیازات ویژه برای مناطق آزاد می‌توان زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان را فراهم کرد و شرکت شهرکهای صنعتی نیز باید آمادگی کافی و لازم برای تأمین زیرساخت‌ها و زمین صنعتی را داشته باشد.
سعادت افزود: معافیتهای مالیاتی و گمرکی و هم مرزی با ترکیه از عوامل مهم و تأثیر گذار برای جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز