خبرگزاری کار ایران

۴١ درصد پرونده های پلیس فتای آذربایجان غربی،جرایم اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۵۳

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی هشتمین استان کشور از لحاظ وقوع جرائم سایبری است گفت:۴١ درصد پرونده های پلیس فتای آذربایجان غربی مربوط به جرایم اقتصادی است.

به گزارش ایلنا،سرهنگ اکبر نصرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت : سال گذشته جرایم سایبری کشوری ١٩ درصد ولی خوشبختانه در آذربایجان غربی این میزان ۶ درصد بود.

نصرتی پیشگیری از جرم را جزو اولویت های پلیس فتا اعلام کرد و گفت : بعلت عدم آگاهی ها مردمی در حوزه رمز ارزها مشکل داریم که عموم شهروندان باید در این مساله اطلاعات کافی داشته باشند.

وی از تشکیل پرونده های اختلافات خانواده ها در فضای مجازی هشدار داد و خواستار رعایت عموم شهروندان در حوزه اسرار مردمی شد.

وی تاکید کرد : بیشترین پرونده های حوزه سایبری استان  در بخش خرید از شبکه های اجتماعی است .

وی ادامه داد: همچنین،۴١ درصد پرونده جرایم سایبری در استان مربوط به برداشت های غیرمجاز است.

سرهنگ نصرتی خواستار رعایت مردم در نحوه نصب نرم افزار و بدافزارها شد و خاطرنشان کرد : هشتمین استان از لحاظ وقوع جرایم سایبری هستیم و در سال گذشته ٩۶ درصد جرایم کشف شده است.

وی بیان کرد : سال گذشته جرایم اخلاقی ٣٢ درصد، جرایم اقتصادی ۴١ درصد و جرایم سیاسی ۵ درصد بوده است.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان‌غربی اذعان کرد : اولویت بندی جرایم سایبری، شرط بندی،  دسترسی غیر مجاز به داده ها و غیره است.

وی ادامه داد : سال گذشته ٢٠ باند در بحث فیشینگ که عمدتا غیربومی بوده اند دستگیرو تحویل مراجع قضایی شده اند.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، سال گذشته یک هزار و ۵۰۲نفر و امسال هم ١٧۵ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضایی شده اند گفت:۶۶ درصد جرایم پلیس فتای استان مربوط به سنین بالای ٢۶ سال  است.

به گفته وی، سال گذشته ٢٢ میلیارد تومان از مبالغ برداشت های غیرمجاز به حساب مردم برگردانده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز