خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آذربایجان غربی هشتمین استان جوان در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۰۴۲

دبیر قرارگاه جمعیت جوانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه هشتم استان جوان در کشور را به خود اختصاص داده است.

احسان ریخته گر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،با بیان اینکه نرخ موالید  در استان ۱/۹ درصد است گفت:درحالی که به طور میانگین نرخ موالید کشور ۱.۵ درصد است.

ریخته گر با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه هشتم  کشور از نظر جوانی جمعیت را به خود اختصاص داده است گفت: موالید سال ۱۳۹۹ موجب افزایش شیب جمعیت جوانی در استان شده است.

دبیر قرارگاه جمعیت جوانی دانشگاه علوم پزشکی استان،با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی ثبت و احوال استان طی سال گذشته بیش از ۵۱ هزار واقعه ولادت در استان ثبت شده است گفت: در همین بازه زمانی ۱۲۰۰ مورد فرزند آوری در استان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: طی سال گذشته نرخ ازدواج در استان با کاهش  ۱۰ درصدی و نرخ طلاق با افزایش ۸ درصدی روبرو بوده و بر اساس این آمارها ما با بحران جمعیت مواجه هستیم.

ریخته گر، در تشریح اقدامات انجام یافته در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: توافق با بیمه ها برای پرداخت هزینه های درمان ناباروری و ایجاد مراکز ناباروری سطح ۱ و ۲ در مرکز و چند شهر استان همچنین ایجاد خوابگاه های متاهلی ،راه اندازی فضاهای مناسب مادر و کودک در تمامی مراکز علوم پزشکی و راه اندازی مهدکودک در مراکزی که مادران در آن مشغول به کار هستند از جمله اقدامات علوم پزشکی استان در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز