خبرگزاری کار ایران

صادرات ۳۳۰ تن هندوانه از طریق راه ریلی گمرک رازی به ترکیه/اشتغال زایی ۵۰۰ نفری صادرات هندوانه در منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۰۴۸

مدیر گمرک خوی گفت: از ۲۰ فروردین امسال تاکنون ۳۳۰ تن هندوانه از طریق راه ریلی رازی به کشور ترکیه صادر شده است

به گزارش ایلنا،حجت چاووشی  در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صادرات ۳۳۰ تن هندوانه از مرز رازی به ترکیه گفت: صادرت هندوانه از این مبدا تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود در این مدت نزدیک به هفت هزارتن هنداونه به ارزش بیش از ۲ ونیم میلیون دلار به کشور ترکیه صادر شود.

وی ادامه داد: در این مدت با صادرات ۳۳۰ تن محصول از نظر وزنی سه برابر و از نظر ارزش ۲ برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را شاهد هستیم.

مدیر گمرک خوی گفت: با ایجاد ۲ سکوی تخلیه کامیون و بارگیری واگن قطار در ایستگاه راه آهن قره تپه آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی بستر برای صادرات راحت تر محصول هندوانه کشاورزان جنوب فراهم شده است.

چاووشی ادامه داد: ایجاد سکوی تخلیه و بارگیری در قره تپه یک کام مهم در جهت تسهیل در صادرات این محصول در کمترین زمان است.

وی اضافه کرد: به علت ارائه تسهیلات برای بازرگانان و تجار در این مبداء و استقبال بازرگانان اینک این مبدا به عنوان یک پایانه اختصاصی صادرات هندوانه به خارج از کشوراز طریق ریلی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: صادرات هندوانه در مرحله تخلیه و بارگیری در این مبداء برای بیش از ۵۰۰ نفرازمردم منطقه به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز