خبرگزاری کار ایران

در پی بارش برف و کولاک در روزهای اخیر ؛

راه مواصلاتی ۳۰۷ روستا در آذربایجان غربی همچنان مسدود است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۸۵۱

مدیر کل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش برف و کولاک شدید راه دسترسی به ۳۰۷ روستای استان را بسته است و تلاش‌ برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

ارسلان شکری در گفت‌و گو با ایلنا، اظهار داشت: به‌رغم بازگشایی محورهای روستایی در اکثر محورهای استان ولی به علت کولاک شدید شب گذشته در حال حاضر ۳۰۷ روستا  مسدود شده است.

‌مدیر کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: روز گذشته از مجموع حدود ۵۶۱ روستایی که راه دسترسی آنها در بارش قبلی مسدود شده بود ۲۵۴ روستا بازگشایی شده است.

شکری، با بیان اینکه عوامل راهداری پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه‌روزی، راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده اند افزود: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان به غیر از محورهای مهاباد - پیرانشهر و محور مهاباد - بوکان و محور تکاب_ایرانخواه در حوزه کردستان که به علت کولاک شدید و نبود دید کافی مسدود شده،باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: همچنین با تلاش شبانه روزی راهداران محور تکاب _دندی که پیش از این به علت بارش برف و کولاک بسته شده بود باز و  تردد در آن جریان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، اضافه کرد: ۶۸ راهدارخانه استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز