خبرگزاری کار ایران

دبیر هیأت شمشیر بازی آذربایجان غربی خبر داد ؛

نبود تیغه شمشیر و سیستم گرمایشی در سالن تمرین بزرگترین مشکل شمشیربازان استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۹۷

دبیر هیأت شمشیر بازی آذربایجان غربی گفت: نبود تیغه شمشیر و مشکل سیستم گرمایشی سالن, تمرین ورزشکاران شمشیر بازی استان را دچار مشکل کرده است.

 علی نجف زاده در گفت و گو با ایلنا،با بیان اینکه ۱۲ نفر از ورزشکاران شمشیر باز استان عضو تیم ملی هستند گفت: رشته شمشیربازی جزو رشته‌های پر افتخار در آذربایجان غربی است.

نجف زاده، اصلی ترین مشکل شمشیربازی در کشور را گران بودن لوازم و تجهیزات این ورزش بیان کرد و گفت: متاسفانه هیچ تولید داخلی در رشته شمشیربازی نداریم و تمامی لوازم شمشیر بازی از خارج از کشور وارد می‌شود و مشکلات تحریم ها و دلار باعث کمبود این لوازم و گران شدن بیش از حد آن شده است.

وی عمده مشکلات شمشیر بازان استان را نداشتن تیغه شمشیر عنوان کرد و گفت: شمشیر بازان استان به دلیل نبود تیغه شمشیر در مسابقات ملی و بین المللی نمی توانند تمرکز  کافی جهت حمله و ادامه مسابقه را داشته باشند چرا که اگر با حرکتی شمشیر آنها دچار مشکل شود شمشیری جایگزین برای ادامه مسابقه نخواهند داشت.

نجف زاده افزود:آذربایجان غربی همیشه نفراتی در تیم ملی شمشیربازی داشته است و در مسابقات و لیگ ها همواره صاحب مدال و جایگاه  مناسب در کشور است.

دبیر هیأت شمشیربازی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی استعدادهای فراوانی در رشته شمشیربازی دارد ولی چون هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است  نگهداراری این استعداد ها کار بسیار مشکلی است.

وی با اشاره به وضعیت شمشیربازی استان گفت:در رشته سابر با مشکل شمشیر باز مواجه هستیم که اخیرا گفت و گو هایی با علی پاکدامن شمشیر باز تیم ملی در اسلحه سابر مبنی بر بازی با نام آذربایجان غربی داشتیم که مقرر شد این ورزشکار از امسال با نام آذربایجان غربی در مسابقات حضور پیدا کند و بدین ترتیب ضعف استان در رشته سابر مرتفع خواهد شد.

دبیر هیأت شمشیربازی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی جر بهترین هیات های برتر کشوری است ولی نام ارومیه همیشه با والیبال عجین شده و همین امر موجب شده تا دیگر رشته های ورزشی زیاد مورد توجه قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: در استان فقط چند رشته ورزشی شانس کسب سهمیه المپیک را دارند که مسئولان باید از این رشته ها حمایت کنند یکی از این رشته ها شمشیر بازی است.

وی به وجود زد و بند ها و دست های پشت پرده و عدم حمایت مسئولان از این رشته اشاره کرد و گفت:با غفلت مسئولان و در صورت عدم حمایت مناسب فرصت کسب سهمیه المپیک را از دست خواهیم داد.

وی افزود: در بیشتر کشورهای جهان برای کسب سهمیه المپیک برنامه ریزی۴ ساله صورت می‌گیرد ولی مسئولین استانی ما سه ماه مانده به المپیک و مسابقات انتخابی از خواب بیدار می‌شوند و کاسه چه کنم دست می‌گیرند.

وی ادامه داد: در تامین گرمایش سالن تمرین شمشیر بازی با مشکل روبرو هستیم که یکی از دلایل عدم آمادگی برای برگزاری اردوهای تیم ملی در ارومیه از همین امر نشات می گیرد .

نجف زاده گفت: سالن تمرین شمشیر بازای در ارومیه  از سیستم گرمایشی مناسبی برخوردار نیست و ورزشکاران باید در هوای سرد و زیر صفر درجه ارومیه در این سالن تمرین کنند.

وی هزینه تعمیر سیستم گرمایشی سالن را ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با مکاتبه‌های فراوانی که با مسئولان داشتیم متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای تعمیر سیستم گرمایشی سالن از سوی آنها صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز