خبرگزاری کار ایران

بعد از گذشت ۱۲ سال از افتتاح؛

جاده شهید کلانتری ارومیه همچنان چشم انتظار روشنایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۸۲۰

جاده شهید کلانتری یکی از مهم‌ترین جاده‌های آذربایجان غربی و اصلی ترین راه ورود به شهر ارومیه است، این جاده و میانگذر آن در وسط دریاچه ارومیه سال‌هاست غرق در تاریکی مطلق است و چاره‌ای نیز برای آن اندیشیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۲ سال از افتتاح میانگذر دریاچه ارومیه می گذرد و این جاده در حالی که در مسیر مهم‌ترین جاده مواصلاتی ارومیه و تبریز قرار دارد هنوز هم از روشنایی لازم و استاندارد برخوردار نیست.

تمام ساکنان شهر ارومیه و افرادی که به عنوان مهمان به این شهر سفر می کنند مجبور به عبور از جاده تاریک شهید کلانتری بوده و از تاریکی مطلق این جاده گله مند هستند.

استان آذربایجان غربی با داشتن جاذبه های گردشگری و دریاچه ارومیه پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است، مسافرانی که مجبور هستند در تاریکی مطلق از مهم ترین جاده مرکز شهر وارد استان شوند.

گلایه مسافران آذربایجان‌غربی از تاریکی جاده شهید کلانتری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، گفت: فقدان روشنایی جاده کلانتری از جمله مشکلات استان و سبب نارضایتی و گلایه مندی مسافران شده و بایستی برای جذب گردشگر بیشتر، این مشکل به زودی برطرف شود.

جلیل جباری در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: خاموشی و تاریکی مطلق مسیر سبب می‌شود که نگرانی و دلهره بر وجود راننده و سرنشینان آن مستولی شود در این جاده تنها روشنایی موجود نور چراغ های خودروهای در حال تردد است.

جاده شهید کلانتری ارومیه همچنان چشم انتظار روشنایی است

تاریکی جاده عامل بیشتر تصادفات

یکی از مغازه داران شاغل در مسیر جاده شهید کلانتری، در گفت و گو با ایلنا، در خصوص وضعیت تیرهای برق این جاده گفت: چراغ‌ها در ابتدای جاده اکثراً یک در میان و گاهی کلاً خاموش هستند و اکثر رانندگانی که با جاده آشنایی ندارند،با تصور اینکه نور چراغ بر روی آسفالت ایجاد سایه می‌کند ناخودآگاه ترمز می‌کنند و همین توقف ناگهانی سبب تصادف و برخورد ماشین عقبی می شود.

مسئول پمپ بنزین جاده شهید کلانتری در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه فقط چراغ های ابتدای جاده از روشنایی برخوردار است گفت: چند ماه قبل افرادی برای تست تیرهای روشنایی مراجعه کردند ولی تاکنون هیچ اقدامی برای روشنایی این جاده از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

وی افزود: بیشتر تصادفات این مسیر  به خاطر  عدم روشنایی کافی این جاده است.

تامین روشنایی جاده‌های بین شهری از وظایف راه و شهرسازی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت:تامین روشنایی جاده‌های مواصلاتی بین شهری استان از وظایف ذاتی سازمان مسکن، راه و شهرسازی است و این سازمان باید پاسخگوی مشکلات در این حوزه باشد و این شرکت تنها در حوزه تامین روشنایی داخل شهر وظیفه دارد.

اکبر حسن بگلو در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از تیر‌گذاری جاده شهید کلانتری برعهده شرکت برق بود گفت: تیرگذاری به صورت کامل در این مسیر انجام شده است.

حسن‌بگلو خاطر‌نشان کرد: اگرچه  فقط وظیفه برق رسانی به مسیر بر عهده ماست و تأمین روشنایی جاده بر عهده اداره برق نیست اما حاضریم با همکاری پیمانکار پروژه سیستم روشنایی جاده را راه‌اندازی کنیم ولی کابل کشی، تامین و تکمیل روشنایی معابر بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

جاده شهید کلانتری ارومیه همچنان چشم انتظار روشنایی است

بهره مندی ۴/۵ کیلومتر  مسیر جاده شهید کلانتری از روشنایی

 رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: شرکت برق استان، متولی تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه است.

بابک شیوخی در خصوص تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه در گفت و گو با ایلنا  گفت: جاده شهید کلانتری ارومیه یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی و یکی از اصلی ترین مبادی ورودی به استان است که تامین روشنایی آن نیز اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه ادامه داد: در ۲۲ کیلومتر از پروژه روشنائی محور شهید کلانتری با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نسبت به جانمایی روشنایی اقدام شده که ۴.۵ کیلومتر ابتدائی از سمت ارومیه در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسیده است.

 وی افزود:  ۱۷.۵ کیلومتر دیگر جاده شهید کلانتری فاقد شبکه برق رسانی است که براساس صورت‌جلسه شورای اداری استان باید از طریق شرکت توزیع نیروی برق استان اعتبار مورد نیاز تخصیص داده و بعد از اتمام پروژه از طرف شرکت توزیع برق طی صورت جلسه نیز  به اداره کل راهداری ‌و حمل ‌و نقل جاده ای استان جهت نگهداری تحویل خواهد شد.

گزارش : بیتا اختیاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز