خبرگزاری کار ایران

۱۲۳ هزار مستمری بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۵۴

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور از مجموع ۱۲۳ هزار نفر مستمری بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شیرکانی در نشست خبری که به مناسب شانزدهمین سالگرد تاسیس این صندوق که به صورت ویدئو کنفرانش برگزار شد، اظهار داشت:  مبنای سیاست‌گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر به سمت سرمایه‌گذاری است و بنگاه داری در برنامه کاری این صندوق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تمام سرمایه گذاری سال گذشته صندوق در حوزه سهامداری و یا در حوزه سپرده گذاری بود و صندوق  به هیچ وجه به سمت بنگاهداری نرفته است.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور درآمد صندوق سال گذشته بیش از ۳ برابر سال ۹۸ بود.

وی افزود: با ورود صندوق به بازار بورس و سوق دادن سرمایه را به سمت شرکت های سود ده خوشبختانه اتفاقات اخیر بورس برای صندوق مشکل ساز نبود.

شیرکانی اعلام کرد: بیشترین سهم صندوق در شرکت های بورس زیر ۵ درصد بود که این امر موجب بالا رفتن قدرت تغییر  صندوق در بورس شد تا صندوق بتواند  به موقع  از یک سهم خارج  به سهم دیگری ورود پیدا کند.

وی به پروژه های سرمایه گذاری صندوق اشاره کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام در فولاد خراسان داریم که افزایش سرمایه پروژه سال گذشته انجام شده  و در حال اجرا است که این پروژه سرمایه گذاری،  سال ۱۴۰۱به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره خرید معوقات بیمه ای در صندوق، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر معوقات بیمه ای زیر یک سال را می پذیرد ولی معوقات بیش از یکسال به عنوان خرید بیمه میسر نیست .

شیرکانی با بیان اینکه بیمه شده وقفه بیمه ای را بخرد، مخالف اصول بیمه ای است چرا که در وقفه ها، برخی پوشش های بیمه ای از جمله غرامت فوت و از کار افتادگی از دست می رود و این امر با ذات و ماهیت بیمه ها مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران با فرهنگ پس اندازی فاصله داریم و از اینرو فرهنگ بیمه در کشور رشد پیدا نکرده و این امر در روستاها به مراتب بیشتر مشاهده می شود و با توجه به فرهنگ بیمه ای حاکم بر جامعه تلاش های خوبی در جذب بیمه گذاران انجام گرفته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تعداد بیمه شده زیر پوشش این صندوق، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ بیمه شده فعال در صندوق داریم و مجموع بیمه شده های صندوق ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

شیرکانی افزود: از کل بیمه شده ها ۱۵۰ هزار نفر به صندوق های دیگر متصل شده و مابقی نیز منفصل شده اند که این انفصال ناشی از تغییر محل سکونت، عدم جذابیت بیمه ناشی از افزایش یا کاهش درآمدها است.

وی با اشاه به وجود یک هزار و۸۰۰ کارگزاری صندوق در کشور، افزود: کرونا موجب کوچکتر شدن  سفره روستایی ها شده است همین امر  سبب شده در بحث جذب به تناسب تلاش هایی که صورت گرفته صندوق   رشد نداشته باشد.

شیرکانی عنوان کرد: سال گذشته ۲۳۶ هزار نفر رشد جذب داشته است  که رکود ۱۵ ساله صندوق در سال گذشته شکسته شد‌

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر کشور بر فعال سازی بیمه گذاران غیرفعال تاکید کرد و گفت: طرح یک میلیون و ۴۰۰ در سال ۱۴۰۰ در سال جاری اجرایی می شود که در این راستا از اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۹۲ هزار بیمه شده غیرفعال در قالب این طرح فعال شده اند.

شیرکانی در ادامه با اشاره به همسان سازی حقوق بیمه شدگان، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این صندوق همسان‌سازی مستمری روستاییان و عشایر بود که ابتدای آذرماه این موضوع مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، مستمری افرادی که ۱۵ سال قبل بازنشسته شده بودند با کسانی که به تازگی بازنشست شده اند همسان سازی شده است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: بازنشستگان روستایی و عشایری که پایه حقوق آنها پایین بود و سنواتشان نیز زیاد نبود مستمری شأن از افزایش خوبی برخوردار شد و در این راستا حداکثر حقوق یک بیمه پرداز بازنشسته یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان است.

به گفته شیرکانی ۱۲۳ هزار نفر در کشور از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر مستمری دریافت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز