خبرگزاری کار ایران

آغازطرح جامع توسعه گردشگری آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۶۹

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تهیه طرح جامع توسعه گردشگری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه ارومیه آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا،جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این خبر گفت: برنامه جامع گردشگری به تدوین یک چارچوب توسعه‌ای بلندمدت برای گردشگری با تاکید بر خط مشی و استراتژی، برنامه‌ریزی، تقویت نهادی، وضع قوانین و مقررات، توسعه و متنوع‌سازی محصول، فعالیت‌های پیشبردی، زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری، اثرات اقتصادی و سرمایه‌گذاری گردشگر، توسعه منابع انسانی و در نهایت اثرات اجتماعی_فرهنگی و زیست‌محیطی گردشگری نیاز دارد.

جباری افزود: این برنامه شامل یک بخش عملیاتی کوتاه‌مدت برای اولویت‌بندی اقدامات ابتدایی برای توسعه پایدار گردشگری و همچنین تهیه چندین پروژه آزمایشی برای مناطق مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های جامع گردشگری را می‌توان در هر دو سطح ملی و محلی تدوین کرد اظهار داشت: این برنامه‌ها ممکن است برای حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله برای گردشگری روستایی، گردشگری جامعه‌محور، گردشگری ساحلی و سلامت طرح‌ریزی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد:با توجه به نقش و اهمیت توسعه گردشگری به صورت ملی و منطقه‌ای، آذربایجان غربی با نگاه به مزیت‌ها، فرصت‌ها و جاذبه‌های فراوان گردشگری، توانایی آن به عنوان قطب گردشگری کشور نیازمند تدوین یک طرح جامع به عنوان استراتژی و نقشه راه است.

جباری در خاتمه گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌ها، نظرات و مطالعه اسناد و مدارک ضمن ارزیابی وضعیت، امکانات و خدمات صنعت گردشگری در استان پیش‌نیاز لازم برای اجرای سند راهبردی توسعه گردشگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز