خبرگزاری کار ایران

با ورود به پیک چهارم کرونا اتفاق افتاد ؛

ابتلای‌ اهالی روستایی در آذربایجان غربی به کرونای انگلیسی/« اسلاملو » قرنطینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۱۴

فرماندار اشنویه از ابتلای ۲۳ نفر از اهالی یک روستا دراشنویه به کرونای انگلیسی خبر داد.

به گزارش ایلنا،عبدالسلام مام عزیزی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در اشنویه گفت: با توجه به برگزاری سه مراسم عروسی در روستای" اسلاملو" طی مراجعات اولیه اهالی روستا به بیمارستان، ابتلای ۲۳ نفر از اهالی به کرونای انگلیسی قطعی شد و با تمهیدات اندیشیده شده برای مدتی این روستا قرنطینه می‌شود.

مام‌عزیزی اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و برگزاری مراسم نیز افزایش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه، برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان زیاد شده  است عنوان کرد:  تاکنون در روستای اسلاملو و با مراجعه اولیه ابتلای  ۲۳ نفر به این بیماری قطعی شده و تعداد مبتلایان رو به افزایش بوده و سه نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

مام عزیزی اذعان کرد: روستای اسلاملو دارای ۵۲۰ نفر جمعیت بوده و تمهیدات لازم قرنطینه روستا و رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شده و دهیاران، شورا ، امام جمعه و شبکه بهداشت ودرمان با هماهنگی کامل جهت ارائه آموزش‌های لازم اقدام می‌کنند.

وی افزود: وضعیت نارنجی کرونایی در این شهرستان بسیار شکننده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده اعمال محدودیت‌ها شدت می یابد و  برخوردها به صورت قاطع و جدی خواهد بود.

فرماندار اشنویه افزود:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون یک‌هزار و ۸۳۲ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است.

وی افزود: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود و  هم‌اکنون۱۰ نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری ‌و پنج نفر نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز