خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با نماینده مجلس و فرماندار سردشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۹۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی طی نشستی با کمال حسین‌پور، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و سیدعلی ترابی، فرماندار پیرانشهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی طی نشستی با کمال حسین‌پور، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی؛ سیدعلی ترابی، فرماندار پیرانشهر و سایر مسئولان شهرستان به منظور بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی دیدار و گفتگو کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی - اجتماعی هستند که به تمامی اقشار جامعه در بیشتر ساعات شبانه روز خدمات فرهنگی متنوعی ارائه می‌دهند و اکنون این فعالیت‌ها با شرایط کنونی جامعه، به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است وتحقق  رسالت کتابخانه‌های عمومی با عنایت خاص مسئولین مسیر خواهد شد.

وی گفت: استان آذربایجان غربی دارای ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی است و در هر کدام از شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت تعداد ۳ باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

معصومی ادامه داد: مطابق استانداردهای کتابخانه‌ای به ازای  هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه عمومی باید وجود داشته باشد؛ در حالیکه در شهرستان پیرانشهر  به ازای هر ۴۶ هزار نفر و در شهرستان سردشت به ازای هر ۳۹ هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود دارد و جهت  نزدیک شدن به استانداردهای کتابخانه‌ای نیازمند افزایش تعداد کتابخانه‌ها در این شهرستان‌ها هستیم.

معصومی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی کتابخانه‌های عمومی نداشتن منابع درآمد پایدار  است. که با توجه به هزینه بالای عمرانی برای احداث و نگهداری کتابخانه‌ها، نیازمند بودجه عمرانی هستیم که امید است با همرامی مسئولین در سال ۱۴۰۰ شاهد  بازنگری قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشیم.

سید علی ترابی، فرماندار پیرانشهر  ضمن تقدیر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای  اهتمام در حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی گفت: کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است و داشتن کتابخانه عمومی از شاخص‌های فرهنگی هر شهرستان است‌  و مسئولین مربوطه باید همکاری‌های لازم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه آن را در اولویت قرار دهند.

کمال حسین پور، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرجع فرهنگی با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر، پایگاهی برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می آورد که می‌تواند کارکردهای مختلفی از جمله آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد و باید ارتباطات کتابخانه‌های عمومی با سایر مراکز علمی و فرهنگی را در سطح ملی گسترش داد.

حسین پور ضمن تأکید بر لزوم پیگیری مجدانه مشکلات کتابخانه‌های عمومی توسط  مسئولان  اظهار داشت:  آماده همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی هستیم و رفع مشکلات بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی و ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ای را جزو اولویت‌های خود قرار خواهیم داد.

درادامه این دیدار، پیرامون مواردی چون استفاده از ظرفیت خیرین جهت گسترش خدمات الکترونیک کتابخانه‌ها، مساعدت در تسریع روند بازسازی کتابخانه ابن سینای سردشت، تکمیل پروژه نیمه تمام شهر نلاس سردشت، افتتاح کتابخانه شهرهای فاقد کتابخانه، مشکلات معیشتی  کارکنان کتابخانه‌های عمومی، پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق روستایی  بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز