خبرگزاری کار ایران

در مناظره نماینده‌تبریز با مدیر رادیو ورزش‌مطرح شد؛

فرهنگی: رسانه ملی باید منشاء ایجاد وحدت ملی باشد/ میرحسینی: از مردم آذربایجان عذرخواهی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۸۸

مدیر شبکه رادیویی ورزش در مناظره با نماینده مردم تبریز از مردم آذربایجان رسما عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی مناظره‌وار در رادیو ورزش، در انتقاد از برنامه روز یکشنبه رادیو ورزش که به بررسی حواشی دیدار «تراکتور - استقلال» اختصاص داشت، بیان کرد: بنده طی نامه‌ای به دکتر علی عسگری، ریاست محترم سازمان صدا و سیما از برنامه روز یکشنبه انتقاد کردم. در این برنامه درباره کل مردمی که در دیدار تراکتور و استقلال در ورزش یادگار امام تبریز حضور داشتند، قضاوت‌هایی شد. عباراتی به کار رفت که مورد انتقاد و از نظر ما خلاف واقعیت بود. چرا باید چنین برنامه‌هایی از سوی رسانه ملی که خود باید منشاء ایجاد وحدت ملی باشد، پخش شود.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی افراد با اهداف غیر ورزشی به ورزشگاه‌ها می‌آیند؛ شما به عنوان نماینده مجلس برای این افراد چه فکری دارید و چه اقدامی انجام داده‌اید، یادآور شد: این ایراد در همه ورزشگاه‌ها و در تمام دنیا وجود دارد و یک بحث روانشناختی-اجتماعی است. قطعاً از آن تخلفات حمایت نمی‌کنیم. در نامه هم اشاره کرده‌ام که ما از هیچ کار خلافی دفاع نمی‌کنیم.

نماینده مجلس افزود: ایراد بنده از شما این است که چرا فقط آن بخش را دیدید و برجسته کردید؟ چرا استفاده‌هایی که رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران در طرفداری از شعار رژیم فاسد وابسته طاغوتی داشتند را مورد بحث قرار ندادید؛ در حالیکه این اتفاق بارها رخ داده است. اگر بنا باشد ناهنجاری‌ها را بررسی کنیم، باید همه را مورد بررسی قرار داد. وقتی در صحنه‌ای به رهبری کشور اهانت می‌شود و آن را رسانه‌های خارجی منتشر می‌کنند، چرا صدا و سیما ورود نمی‌کند و به آن نمی‌پردازد؛ اما جملاتی که یک عده از روی عمد و عده‌ای از روی شور و هیجان به زبان می‌آورند را بزرگنمایی کرده و خلاف امنیت ملی معرفی می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظر شما راجع به اتفاقی که در بازی استقلال و تراکتور افتاد چیست، گفت: من تعمیم را مطلقاً قبول ندارم. شاید جمع کوچکی در استادیوم اقدام به بیان جملات ناشایست کرده باشند. آیا متهم کردن میلیون‌ها انسان و محرومیت تیم از تماشاچی صحیح است؟

کارشناس برنامه، در مقابل گفته نماینده مجلس اظهار داشت: در برنامه رادیو ورزش اصلاً چنین صحبتی نشد و ما مسئله را به همه حاضران در ورزشگاه تعمیم ندادیم. در برنامه مطرح شد برای مقابله با رفتار و شعارهای نادرست لازم است تنبیه‌هایی که در قوانین فیفا وجود دارد، اعمال شود؛ مانند محرومیت‌ها و غیره. ما حکم صادر نکردیم؛ بلکه گفتیم طبق قوانین فیفا نسبت به این اتفاق برخورد شود.

فرهنگی، تصریح کرد: بنده با این مسئله که حاشیه‌ها و اتفاقاتی که در فضاهای ورزشی رخ می‌دهد و در همه جای دنیا وجود دارد را به یک موضوع ضد امنیت ملی تبدیل کنیم، مخالف هستم. مسئولان با هر شخصی که در هر جایی خلافی انجام داده برخورد کنند؛ ما در این زمینه حرفی نداریم.

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه رادیویی ورزش، در ارتباط با موضوع مورد بحث گفت: همکاران بنده در ابتدای همین برنامه برای برطرف کردن سوء تفاهمات احتمالی صحبت‌هایی را مطرح کردند. اگر خدایی نکرده در برنامه‌ای به قومیتی از جمله مردم آذربایجان توهین شده، بنده عذرخواهی می‌کنم؛ گرچه اینطور نبوده است.

وی، افزود: ما در برنامه‌های مختلف رادیو ورزش با حضور کارشناسان نسبت به همه مسائل و حواشی ورزش صحبت کردیم و انتقادهایی داشتیم که مستندات آن وجود دارد.

مدیر شبکه رادیویی ورزش با بیان اینکه اکنون دشمن به عرصه ورزش ورود کرده و با قصد تفرقه افکنی و تخریب ارزش‌ها کار می‌کند، عنوان کرد: اگر بخشی از تماشاگران چه در تبریز و چه در تهران و یا هر جای دیگری آگاهانه و نا آگاهانه وارد این جریان می‌شوند، باید با قاطعیت باید آنها برخورد شود. این برخورد وظیفه اصلی نمایندگان محترم مردم است که عصاره ملت هستند. وقتی به پرچم و سرود جمهوری اسلامی ایران در بحرین جسارت می شود، باید رگ غیرت ما متورم شود.

وی تأکید کرد: اگر رادیو ورزش اکنون وارد این موضوع شده، خدایی نکرده قصدی بر بی‌احترامی به مردم شریف آذربایجان که هزاران شهید را تقدیم این انقلاب کرده اند، ندارد. بنده به سهم خودم دستبوس مردم غیور آذربایجان هستم که در عرصه های مختلف تاریخی تعصب خود را اثبات کردند.

میرحسینی، ادامه داد: قطعاً اتفاقی که در ورزشگاه یادگار امام رخ افتاد، مورد تأیید هیچ فرد آزاده ای در هیچ نقطه دنیا نیست. ما گلایه داریم که آنچه اتفاق افتاده ناگهانی نبوده، بلکه ریشه داشته و چرا مسئولان محترم باشگاه، استانداری و نهادهای مختلف برای پیشگیری از چنین اتفاقی حتی برای یک عده قلیل که خوراک تبلیغاتی برای رسانه های علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند شد، اقدامی انجام نمی دهند؛ آن هم در این شرایط حساس منطقه ای که درگیر چندین جبهه هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: اگر نسبت به ساحت نمایندگی مجلس جسارتی شد، پوزش می طلبم و از طرف شما نیز از همکارانم عذرخواهی می کنم؛ زیرا جایگاه آنها مطالبه گری و شفاف سازی است و رسانه ملی باید مطالبه‌گر باشد؛ گرچه ممکن است اشتباهاتی هم سهواً صورت بگیرد. بهتر است که این مسائل را به اصل و ریشه ببریم. ریشه‌های این اتفاق باید شناسایی و خشکانده شود. ما یک ایران واحد داریم که قطره قطره خون هموطنان و پدرانمان برای اعتلای این کشور و پرچم رفته و ما باید از آن حراست کنیم. دغدغه همه ما در این سنگر همین است و تا آخرین لحظه ای هم که مسئولیت داریم، نیتمان برای خداست.

مدیر شبکه رادیویی ورزش، اضافه کرد: انتظار ما از شما به عنوان نماینده مجلس این است که موضوع ورزش را کاملاً جدی بدانید و با پشتکار پیگیری کنید. عرصه اقتصادی، نظامی و فرهنگی، عرصه هایی بوده که دشمن شکست خورده و یا در حال شکست است. اکنون جبهه جدید ورزش را باز کرده اند؛ از جمله موضوع پناهندگی ورزشکاران و غیره. ما باید روی این موضوع ها کار و شفاف‌سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز