خبرگزاری کار ایران

افزایش یک متر و 5 سانتی متری سطح دریاچه با وجود آغاز فصل گرما/ دانشگاهیان برای ارائه راهکارهای پیشگیری از تبخیر پای کار بیایند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۶۹

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده تراز دریاچه در 2 تیرماه سال جاری، حال دریاچه نسبت به سال های اخیر مطلوب است.

به گزارش ایلنا،خلیل ساعی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود آغاز دوره تبخیر همچنان آب موجود دریاچه 5 میلیارد متر مکعب است، در حالی که در دوم تیرماه سال گذشته 2.08 میلیارد متر مکعب آب وجود داشت، به عبارتی آب موجود در دریاچه 2.92 میلیارد متر مکعب نسبت به مشابه سال گذشته و 3.95 میلیارد متر مکعب نسبت به ابتدای سال زراعی جاری افزایش یافته است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر تراز سطح دریاچه ارومیه 1271.82 است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته یک متر و 4 سانتی متر بالا آمده است.

وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در تاریخ 2 تیرماه 3178 کیلومتر مربع بوده و نسبت به سال قبل  856 کیلومتر بزرگتر شده است.

ساعی با اشاره به موضوع آغاز فرآیند تبخیر به دنبال آغاز فصل گرما، گفت: بزرگترین تهدید پیش روی دریاچه ارومیه موضوع تبخیر بوده و البته دراین خصوص تا به امروز مطالعات بسیاری در سطح دنیا در خصوص پیشگیری از تبخیر آب دریاچه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از تبخیر آب دریاچه ارومیه نیازمند ارائه راهکارهای علمی دقیق بوده که در این خصوص  باید دانشگاهیان و متخصصان امر پای کار بیایند.

مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله انتظار می رود استادان و پژوهشگران دانشگاه و متخصصان امر در استان پای کار بیایند و راهکارهای خود را ارائه دهند که در این باره دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه در استان آماده دریافت پیشنهادها و راهکارها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز